רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

דנה כרוז – מאפרת עם אקשן

 
דנה כרוז, בת 23,  סיימה את קורס האיפור המקצועי לפני שנה וחצי,  מאז היא הספיקה לעשות קורסים מתקדמים: ביוטי, אפקטים פנטזיה והדרכה, לאפר בהפקות ובסרטים ואפילו לאפר תחת מטחי גראדים!
 
בשיחה איתה דנה כרוז משדרת אנרגטיות ונמרצות ונראה שהאופי שלה עובר באופן ישיר לפרויקטים להם היא שותפה בהם היא מפתחת את סגנונה האישי ואת אהבתה לתחום. המשיכה שלה לעולם האיפור התחילה בגיל צעיר.
"כבר בתור ילדה כל הנושא של איפור נראה לי מגניב ומאוד סיקרן אותי. אהבתי להתעסק בשפתונים ובצלליות של אימא, להסתכל איך מאפרים ובנוסף אהבתי ואני עדיין אוהבת אסתטיקה גבוהה וציור כך שהלימודים בירין שחף התאימו מאוד.
בסיום הקורס הראשון הבנתי שהאיפור הוא יותר מ"סתם תחום שמעניין אותי" ושמדובר בכיוון בו אני רוצה להתמקצע ואחרי קורס האפקטים שעברתי פשוט נשאבתי לזה יותר.

חוויות ואתגרים

אחרי הסטאז' אותו עשתה דנה בטלוויזיה, היא קיבלה את עבודתה הראשונה בסרט דל תקציב וכך נחשפה לכל העולם של הקולנוע, ההפקות והסרטים.
"מאז שהתחלתי לעבוד יצא לי לאפר בסרטי סטודנטים, בפיצ'רים ובהפקות טלוויזיה. לאחרונה איפרתי בסרט רוסי בשם פאפא שהוקרן בסינמטק ובו השחקן הראשי הוא הומלס. מלבד איפור הדמות של איש חסר בית הייתה בסרט סצנה בה השחקנים הולכים מכות ושוברים על השחקן הראשי בקבוק בירה. נדרשתי ליצור משהו שישדר כאב אמיתי, ליצור מראה אמין, ובנוסף כל תנועה ותזוזה של השחקן שינתה את איך שהאיפור נראה והיה צריך לתקן ןלשמור עליו. עבורי זה היה אתגר גדול וגם שיעור מעולה ממנו לקחתי הרבה טכניקות שמתאימות לי ואני מיישמת בעבודות אחרות."
לשמחתי העבודה מביאה איתה הרבה חוויות כך למשל בתקופה של מבצע עמוד ענן היו צריכים מאפרת לשטח שתאפר את הכתבים ואת המרואיינים, הגעתי לאשדוד ושם התמודדתי עם לחץ מסוג אחר, לא רק של זמן ושל איך הדברים יראו אלא גם להסתתר מהטילים ולתפקד בתוך כל האקשן שמסביב.
בפעם אחרת השתתפתי בתרגיל לימודים בו הייתי צריכה ליצור את הדמות של מלאך המוות ומעבר לאיפור שארך שעות ארוכות עשיתי גם את הסטיילינג בהתאם להוראות הכלליות שהבמאי כתב.
עתיד אישי ועצות כלליות 
מה את מאחלת לעצמך?
"בהפקות יש המון אנרגיה ואקשן לכן אני כל-כך אוהבת את הנישה הזאת. אני מאוד רוצה להמשיך ולהתפתח בכיוון הזה, להגיע לרמה גבוהה של יצירתיות, לאפר בסרטים ובהפקות גדולות אולי אפילו בהוליווד."
דנה נותנת מספר עצות למי שנמצא בתחילת דרכו :" אני מאוד פרפקציוניסטית ולמדתי שגם אם דברים לא יוצאים בדיוק כמו שתכננתי צריך לקבל את הביקורת ולהמשיך הלאה כי רק ככה לומדים. ממליצה להתאמן כמה שיותר ולפתח את המיומנות שבונה את הביטחון והמקצועיות.
כשהתחלתי האיפור נראה לי כמו עסק מאוד יקר אבל היום אני מבינה שכאשר הופכים את התחביב למקצוע ההשקעה היא יותר ממשתלמת ושווה בהחלט להשקיע בכלים ובחומרים הנכונים."

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן