רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור לנצח

מהו איפור ניצחי? איך תאהבי את האיפור גם בעוד שנים ספורות ואולי עשורים?
מה הופך לטרנד? מה נשאר ממנו ואיך תדעי מאיפה הכל התחיל? במיוחד בשבילכן, בחרנו נשים חזקות וסקסיות שהובילו את מהפכת האיפור והותירו חותם.

 

שנות ה-20

שנות העשרים הזוהרות, היו שנים שהגיעו לאחר מלחמת העולם הראשונה והקשה, שנים שכוללות בתוכן כל כך הרבה אירועים פוליטיים משמעותיים.
ההחלטה החברתית הייתה לחיות את החיים על הקצה ולנצל כל רגע, כך שמסיבות ואירועים חברתיים היו מנת חלקם של כולם!
האירועים המשמעותיים ביותר באותה התקופה הם הפעולות של התנועה לשחרור האישה למען השגת שוויון בין נשים ובין גברים. הנשים רצו להיות שוות ערך לגברים, לקבל את הזכות להצביע ולהביע דעה כמו כולם…

הצללית הנשית שהייתה נהוגה ומקובלת עד אותם ימים החלה לדעוך, לא עוד מחוכים וחזיות – השמלות הישרות נכנסו לאופנה במלוא הכוח.

שנות ה20 העליזות היו מאופיינות עם תקופת היובש בארה"ב ותחילתן של קבוצות פשע מאורגן. הברחת האלכוהול נעשתה פופולארית ביותר והפשיעה מעולם לא נראתה זוהרת יותר, הכסף והשפע גרמו לגברים להשקיע בבגדיהם, כך שהעולם הגברי מצא את עצמו לבוש חליפות מושקעות והעולם הנשי בשמלות נוצצות וזוהרות.
השיער הפך להיות קצר, מחולק לשניים, ואף התאפיין במראה ה"שישיות".
הקונספט של שוויון הראה אותותיו גם במראה החיצוני.

ומה עם האיפור?

איפור עיניים מעושן ודרמטי, איפור ביוטי בצללית אחת בלבד, ששילבו באותו המראה גם שפתיים חושניות וצבעוניות. (שפתון אדום כסמל לשחרור האישה היה מאוד מקובל דאז).

פרובוקציה נשית צרפתית- בריג'יט בארדו

ladie_c/Shutterstock.com

ב 1957 התגרשה בריג'יט בארדו וכבר ב 1959 נישאה לשחקן ז'אק שארייה. חמישים סרטים צולמו תחת ידיה וכישרונה הרב, שבחים ומוניטין של סמל צרפתי, המוזה של אנדי וורהול. עם השנים ועם ההצלחה החליטה בארדו לפרוש אל חיי הבדידות והאהבה האינסופית לבעלי החיים. חיי אהבה מתוקשרים, בעלים ומאהבים היו מנת חלקה מזה שנים, כאשר ברזומה העשיר שלה נמצאים: מיק ג'אגר, וורן בטי ועוד…

מראה איפור מעושן בעפעפיה, הדבקת ריסים שלמים ומשיחת כמה שכבות של מסקרה מידי יום, הפכו אותה לדיוות שנות השישים בניחוח צרפתי מובהק וסקסי.
שיער מוגבה ומנופח יחד עם גלים מסורקים הפכו להיות מנת חלקה של כל אישה באותן השנים בצרפת. הסרט בשיער שהיווה נדבך חשוב במראה הטוטאל לוק של בארדו, הוביל למהפכת סטייל חדשה.

 

בשונה ממראה העיניים המעושן לכאורה של ברז'יט בארדו, צמחה לה אייקונית אופנה נוספת, הרי היא האחת והיחידה : מרלין מונרו.

איילנר עבה הוא זה שהיווה את מהות האיפור. מרלין מונרו הכתיבה לוק מצועף, איילנר מסתורי, שפתיים חושניות ונקודת החן הבלתי נשכחת.

Shkvarko/Shutterstock.com

נורמה ג'ין בייקר נולדה בלוס נג'לס, קליפורניה בראשון ביוני, 1926. שלושים שנים מאוחר יותר, הפכה לכוכבת קולנוע ושינתה את שמה למרילין מונרו.
נורמה ג'ין חלמה על קריירה מפוארת כשחקנית והשתמשה בקסמה האישי ובקשריה הטריים בתעשייה על מנת להשיג מבחן בד ברשת 'פוקס'. היא עברה את מבחן הבד בהצלחה. כשחקנית קולנוע כיכבה באין ספור סרטים גדולים וקטנים, ביניהם "חמים וטעים" 'גברים מעדיפים בלונדיניות" ועוד…

 

Re_sky/Shutterstock.com

שתי נשים חזקות אלו הכתיבו לנו מראה איפורי מלא נשיות וכח. איילנר חתולי ואיילנר במראה מעושן.
האיפור והשיער של שתי הנשים הקלאסיות הללו, הפכו במרוצת השנים לעדכניות וטרנדיות. הפקות אופנה וכלות רבות, מבקשות ליצור מראה וינטאג' מנצח…

מה הלוק שלך להפקה הקרובה?

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן