רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

דף הבית   »   מלגות ומימונים

מלגות ומימונים

האגף לחיילים משוחררים

משרד הבטחון – מענק שחרור ופקדון אישי

מענק שחרור: מי זכאי/ת?  
חיילים משוחררים ומסיימי השירות הלאומי-אזרחי על-פי חוק קליטת חיילים משוחררים, הזכאות לסכומי מענק שחרור ופיקדון אישי הינה למסיימי שירות של 12 חודשים לפחות (או פחות מכך למי ששוחרר מטעמי בריאות). 

איך ממשים את הזכות למענק שחרור?
לרוב מדובר בתהליך אוטומטי שמתבצע מאליו. צה"ל, מג"ב, משטרה ורשות השירות הלאומי/אזרחי מעבירות את הדיווח בעניין כל משתחרר/ת את הקרן לחיילים משוחררים, שם מתבצע חישוב הזכאות על פי התפקיד אותו מילא/ה מי ששירת ואת הכסף מקבלים לחשבון הבנק שמעודכן ברשות תוך 60 יום (חיילים בודדים יקבלו את הכסף תוך 30 ימים)

במידה וזכאים – מה מקבלים?
מקבלים ישירות לחשבון הבנק מענק של סכום כספי שמחושב ונקבע על פי משך השירות וסוג השירות: לוחמים, תומכי לחימה או 'אחר' (כינוי לפי חוק לכל מי שאינם לוחמים או תומכי לחימה). תקופת הזכאות מחושבת לפי מספר החודשים בהם שירתו בפועל בשירות חובה.

ניתן למצוא מחשבון לבדיקת הסכום לו אתם זכאים באתר משרד הבטחון – האגף לחיילים משוחררים – הקליקו כאן למחשבון

 

חשוב לדעת
מי ששירת פחות מ–12 חודשים ושוחרר שלא מטעמי בריאות, אינו מוגדר כחייל משוחרר הזכאי להטבות המופיעות בחוק.

חושבים שאתם מתאימים? למי פונים על מנת להתקדם?
התהליך כאמור הוא אוטומטי, הכסף יועבר לחשבונכם בפרק הזמן שצויין לעיל ויוכל לשמש אתכם לכל מטרה.  ניתן לצפות בפרטי הזכאות שלכם באזור האישי באתר האגף לחיילים משוחררים במשרד הבטחון .

פיקדון אישי ללימודים- מי זכאי?
הפיקדון האישי הינו סכום כספי העומד לרשות על משוחרר/ת כדי לסייע בתחילת החיים האזרחיים וזאת בנוסף למענק השחרור. ניתן למשוך את הפיקדון החל מהיום ה – 14 לסיום שירות החובה הצבאי או השירות הלאומי אזרחי לטובת המטרות שנקבעו בחוק

לאחר חמש שנים ממועד סיום השירות, אם נותרה יתרת כספים בפיקדון האישי, היתרה תועבר ישירות לחשבון הבנק של כל משוחרר/ת וניתן יהיה לממש את הסכום לכל מטרה.

לכמה כסף זכאים?
גובה הפיקדון נקבע על פי משך השירות וסוג השירות: לוחמים, תומכי לחימה או 'אחר' (כינוי לפי חוק לכל מי ששירתו ואינם לוחמים או תומכי לחימה). תקופת הזכאות מחושבת לפי מספר החודשים בהם שירתם בפועל בשירות חובה. .  ניתן לצפות בפרטי הזכאות שלכם באזור האישי באתר האגף לחיילים משוחררים במשרד הבטחון

למה יכולים לשמש כספי הפיקדון האישי?
את הפיקדון האישי אפשר לממש ל-6 המטרות הבאות: לימודים, הכשרה מקצועית, רכישת בית או קרקע למגורים, רכישת דירה, לימודי נהיגה או הקמת עסק.  

אם ברצונכם ללמוד את תחום האיפור המקצועי, בחרו באופציה של "הכשרה מקצועית". ופעלו לפי ההנחיות שבאתר

מבולבלים? 
קבעו איתנו פגישת ייעוץ ואנו ניקח את זה משם, נסביר לכם איזה טפסים יש למלא ונקל עליכם את כל תהליך של ניצול הפקדון לצרכי לימודי איפור ונלווה אתכם במהלך כל תקופת הלימודים עד שתהיו מאפרים מקצועיים מן השורה!

 

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן