רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

דף הבית   »   מלגות ומימונים

מלגות ומימונים

ביטוח לאומי

ביטוח לאומי – סיוע כספי למימון לימודים לנפגעי/ות פעולות איבה

מי זכאי/ת?  
מי שהוכר/ה  כנפגע פעולות איבה על ידי המוסד לביטוח לאומי (לפרטים נוספים הקליקו כאן) זכאי/ת לשיקום מקצועי שכולל מימון לימודים לרכישת מקצוע. 

איך ממשים את הזכות?
את הבקשה למימון לימודים צריך להגיש בטווח של חמש שנים מהיום שבו הוכרה הנכות, אל מחלקת השיקום בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום המגורים. במחלקת השיקום יבחנו את ההתאמה שלכם בהתאם לכישוריכם ולמצבכם הרפואי ויקבעו את הזכאות הסופית שלכם (קחו בחשבון שתהליך האישור לוקח זמן ולכן אם אתם רואים את עצמכם מתאימים/זכאים, הקדימו להגיש בקשה לקביעת תכנית שיקום)

במידה וזכאים – מה מקבלים?
מקבלים עזרה והשתתפות במימון שכר הלימוד בגובה שכר הלימוד המקובל שבו אושרו הלימודים. חשוב לציין כי גובה הסכום שמקבלים אינו קבוע משתנה בין אדם לאדם מכיוון שהוא תלוי אחוזי נכות ושיקולים נוספים המופעלים  ע"י מחלקת השיקום בביטוח הלאומי.

בהתאם לשיקולי מחלקת השיקום ניתן לקבל גם החזר עבור הוצאות נסיעה (לחסרי רכב) וגם השתתפות בעלויות לימודים נוספות: ציוד לימודי, מכשירי לימוד ושיעורי עזר.

חשוב לדעת
משך תקופת המימון משתנה בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לכם.   את הבקשה יש להגיש בתוך חמש שנים מהיום שבו הוכרה הנכות, אל מחלקת השיקום בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריכם. הזכאות ניתנת לשנה אחת וניתן לחדש אותה לתקופה נוספת

חושבים שאתם מתאימים? למי פונים על מנת להתקדם?

ליצירת קשר עם המוקד לשיקום מקצועי של ביטוח לאומי הקליקו כאן

עוד פרטים באתר ביטוח לאומי בקישור הזה

להורדת חוברת פרטים על פעילות אגף השיקום בביטוח לאומי הקליקו כאן

הערה חשובה: היות ותנאי הסף לזכאות עשויים להשתנות מעת לעת ע״י הגורם המממן, באחריותו/ה של מי שמגיש בקשת מועמדות למימון/מלגה לערוך בירור עדכני של תנאים לזכאות וסכומי מלגה עדכניים סמוך להגשת הבקשה בפועל.

 
 

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן