רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

דף הבית   »   מלגות ומימונים

מלגות ומימונים

ביטוח לאומי

ביטוח לאומי – סיוע כספי ללימודים למאובחני קשב וריכוז

מי זכאי/ת?  
א/נשים בוגרים/ות שאובחנו כבעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ושנקבעו להם לפחות 20% נכות רפואית ע"י הביטוח הלאומי, עשויים להיות זכאים לעזרה כספית מהמוסד לביטוח הלאומי שכולל מימון לימודים לרכישת מקצוע. 

חשוב לדעת כי הנכות יכולה להיות שקלול של ליקויים גופניים מסוגים שונים, ואין הכרח שאחוזי הנכות יהיו כולם כתוצאה מהפרעת קשב וריכוז

איך ממשים את הזכות?
לפני שמגישים בקשה לאישור, צריך להכין דו"ח אבחון עדכני לגבי הפרעת הקשב והריכוז, כולל רמת החומרה של ההפרעה. אם יש לכם דו"ח ישן, תוכלו לתקף אותו באמצעות אישור של פסיכיאטר או נוירולוג  ובכל מקרה חשוב לצרף לבקשה העתקים של אבחונים ישנים יותר ומסמכים רפואיים רלוונטיים שמתייחסים לבעיה הרפואית בעבר ובהווה.

את הבקשה מגישים באמצעות מילוי טופס תביעה לאגף לשיקום מקצועי ומצרפים את הדו"ח ואת כל התעודות והאישורים המעידים על השכלתו של התובע, הכשרות מקצועיות שעבר וניסיונו בעבודה.

לחליפין, ניתן גם להוריד טופס תביעה מאתר הביטוח הלאומי ולהגיש באופן מקוון או בדואר/פקס.

לאחר קבלת התביעה במחלקת השיקום, הפונה יוזמן/תוזמן לפגישה במחלקת השיקום לצורך בחינת זכאותו/ה. בפגישה תיקבע הזכאות הסופית שלכם (קחו בחשבון שתהליך האישור לוקח זמן ולכן אם אתם רואים את עצמכם מתאימים/זכאים, הקדימו להגיש בקשה לקביעת תכנית שיקום)

במידה וזכאים – מה מקבלים?
מקבלים עזרה והשתתפות במימון שכר הלימוד בגובה שכר הלימוד המקובל שבו אושרו הלימודים. חשוב לציין כי גובה הסכום שמקבלים אינו קבוע ומשתנה בין אדם לאדם מכיוון שהוא תלוי אחוזי נכות ושיקולים נוספים המופעלים ע"י מחלקת השיקום בביטוח הלאומי.

בהתאם לשיקולי מחלקת השיקום ניתן לקבל גם החזר עבור הוצאות נסיעה (לחסרי רכב) וגם השתתפות בעלויות לימודים נוספות: ציוד לימודי, מכשירי לימוד ושיעורי עזר.

חשוב לדעת
לא כל לקות למידה או הפרעת קשב תהיה מוכרת לצורך קבלת סיוע במימון לימודים אלא רק מסוג ADHD .  משך תקופת המימון משתנה בהתאם לדרגת הנכות שנקבעה לכם. את הבקשה יש להגיש אל מחלקת השיקום בסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב למקום מגוריכם. הזכאות ניתנת לשנה אחת וניתן לחדש אותה לתקופה נוספת

חושבים שאתם מתאימים? למי פונים על מנת להתקדם?

ליצירת קשר עם המוקד לשיקום מקצועי של ביטוח לאומי הקליקו כאן

להורדת חוברת פרטים על פעילות אגף השיקום בביטוח לאומי הקליקו כאן

 
 

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן