רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

medical שיק

טרנד אופנתי : איך הוא נוצר, מי הוגה אותו, ומי מוביל אותו אל ההמונים?

אמן האיפור והאסתטיקה ירין שחף, יוצר מידי שנה מגזין תחזיות ומהמר על מגמות היופי לשנים הבאות: איך נולד טרנד, איך הוא הופך בין לילה לחוצה קהלים, איך זה שכולנו רוצים להראות שונה וייחודי, אבל נסחפים אחרי טרנד אופנתי כזה או אחר? וגם הצצה אל העתיד: מראה האיפור 'medical chic' שילווה אותנו בשנים 2019-20 ראיון עם האיש ומנהל בית הספר למקצועות היופי.

medical chic
לוח השראה 'מדיקל שיק'

מה זה לעזאזל טרנד?
טרנד הוא למעשה מגמה, נטייה, סחף חברתי .האופנה מכתיבה קוד שהופך את הסגנון ל"נכון" ועכשווי – המתבטא בכל תחומי הלייף סטייל. טיבעה של האופנה להשתנות אחרי שהפכה לנחלת הכלל, ואז יש מי שממציא אותה מחדש. יוצרי תחזיות משפיעים על "תפיסת היופי".
איך נוצר טרנד?
"הטרנדולוגים" הינם אמני אסתטיקה, שפועלים בבירות האופנה בעולם. אלה עוסקים בשאלה האין סופית מה יקלע לטעמו הקהל, איך להפוך פריט אופנה מסוים לפריט חובה, ופריט איזה צריך להיעלם? איזו סקלה של צבעים תהפוך לדבר הבא, ומה כבר שייך לאתמול? ירין שחף הוא הישראלי הבולט הנמנה בקבוצת חברים זו.

עבור מי אתה יוצר את המגזין?
שחף: "אני מנהל את בית הספר המוביל בישראל למקצועות היופי, כבר קרוב לשלושה עשורים. בוגרינו הם ה-"ויז'ואליסטים" של העתיד, כישרונות צעירים המהווים את הדור הבא של אמני ה-"טוטאל-לוק". הם המתמחים במקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות. המגזין הוא עבורם, עבור אנשי יצירה ומובילי דעה."

medical chicאיך יוצרים תחזית?
שחף: "כדי ליצור תחזית מהימנה ככל האפשר, כזו שתדייק בממצאים שלה, אני נעזר במחקרים, בשיחות עם אנשי מפתח, טרנדולוגים עמיתים, ויוצר מחקר משלי. המחקר מתבסס על הלכי רוח בעולמות הכלכלה, הפוליטיקה, הסוציולוגיה והעיצוב. תחזית טובה מנסה 'לנבא' את רצונות האנשים בכלל ואת ההתנהלות העיצובית והצרכנית בפרט."

medical chic מהן ההשראות למגמות העתיד?
ההשראות העיקריות לקוחות מעולמות שונים. אחת מהן מגיעה מתחום הרפואה. המשבר של ביטוחי בריאות ויוקר שרותי הרפואה באמריקה ייתן אותותיו אפילו באופנת הלבוש והאיפור. בתקופה בה 'האנטומיה של גריי' ושאר סדרות בתי-החולים תפסו את מקומן של הטלנובלות במיינסטרים, לא מפתיע שאלמנטים מבית החולים וחדרי ניתוח יחדרו גם אל עולם האופנה. את הסנוניות הראשונות של ה"מדיקל שיק" אפשר לראות כבר עכשיו: חברת האינדי Sugarpill השיקה לאחרונה ליין ליפסטיקים חדש, כאשר העיצוב החיצוני של הטיובה הוא בצורות גלולה או מזרק.

מה צופן העתיד באופנה וב"ביוטי"?
מרקמים וגוונים הלקוחים מתחום ה'מדיקל' יהפכו לדבר בא: גוונים מתכתיים של כלי ניתוח ופלסטיקה, סדינים ירוקים המזוהים עם עולם הרפואה, ומדי צוות. טקסטורות של תחבושות: בדי טול בגוונים של לבן יתפוס מקום מכובד כרפרנס לבד הגזה המשמש לחבישה. אקססוריז בהשראת מכשירים כמו סטטוסקופ, גרפים של דופק ולחץ דם יהפכו לדבר הבא. בתחום הביוטי: עור במראה קליל ונושם, עם ברק טבעי. שימוש נרחב בגווני פסטל כמו ירוק מנטה עדין, תכלת בהיר וגווני ניוד שמזכירים גוון עור אנושי. גם גווני מתכת כסופים יתפסו מקום של כבוד לצד שפתיים אדומות ומבריקות בגוון המדמה דם.

 

צילום: הילה אלקיים
איפור: ירין שחף
ע. גראפי : ג'ני דניאל

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן