רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

בחירת ניחוחות ובשמים

הניחוח המועדף עלינו הוא שיקוף של האישיות שלנו, ריח מעביר מצב רוח ומעניק אווירה. לכל רגע בחיינו יש ניחוח ייחודי משלו. עולם הניחוחות עצום ומרגש ויש הרבה ניחוחות לבחור מתוכם.

קצת על חוש הריח

חוש הריח הוא החוש החמקמק ביותר מבין חמשת החושים הבסיסיים שלנו, הוא מלא ניגודים, קשה לתיאור במילים ובמראות והשפעתו על חיינו עצומה, אם כי לעיתים בלתי מודעת ובלתי נשלטת. חוש הריח הוא החוש הקדמון ביותר בעולם החי, הוא חוש הישרדותי ושימושי מעין כמוהו המאפשר לנו לסווג את העולם שסביבנו לטוב ורע, מועיל ומזיק, מושך ודוחה. בעולם החי הוא משמש לבחירת בני זוג ומהווה חלק מטקס החיזור וההזדווגות. חוש הריח האנושי הוכתר במחקרי תפיסה כחוש "בעל הזיכרון הארוך ביותר", נמצא כי אנו נושאים זיכרונות של ריח המקושרים לרגשות במשך כל שנות חיינו. מרגע הלידה ועד נשימת אפנו האחרונה. הריחות נישאים אל הקולטנים באף ומשם לפענוח סמוך למערכת הלימבית, משכן הרגשות והזיכרונות. כל ניחוח מוכר שנקלט במערכת שלנו מעורר מיד תגובה: "ניחוח עוגיות הווניל של סבתא" מוביל להתרפקות נוסטלגית ביתית, בעוד "ניחוח החבר הראשון" מפוענח כאות רומנטי מובהק. 

ריחות, רגשות ואיכות חיים

לריחות שאנו מריחים סביבנו השפעה מידית על מצב הרוח ויכולת התפקוד שלנו. ארומקולוגיה – המדע והאמנות של השפעה על מצבי רוח באמצעות ניחוחות, עוסקת בשיפור איכות חיינו ובקשרים העמוקים שבין ריח לרגש. מאחר וחוש הריח הינו החוש היחידי העובר מידית לפענוח רגשי, ללא תחנות ממסר נוספות במוח, הרי שהרגש שניחוח מעורר בנו הוא מידי, בלתי רצוני ועשוי לרומם או להוריד את מצב רוחנו בהתאם לחוויות העבר שלנו. בזכות הזיכרון הארוך שלו, חוש הריח נושא עימו פרשנויות. למשל, עבור אנשים שגדלו בכפר ניחוחות של עשבים ירוקים נתפסו כניחוחות יומיומיים המקושרים לשגרה, בניגוד לאנשי העיר שפענחו אותם כריחות של חופשה. יחד עם זאת, יש לנו זיכרון גנטי- קולקטיבי לריחות המוטבע במין האנושי, ללא קשר להתנסויות האישיות שלנו ולכן, רובינו נגדיר ניחוח של עשב ירוק כניחוח רענן ונעים.

ריח מסוגל להשרות עלינו רוגע וביטחון, להמריץ אותנו ולהעניק לנו אנרגיה לעשייה, להכניס אותנו לאווירה רומנטית חלומית, לתת לנו השראה ליצירה, להחזיר אותנו בזמן…."הריח הוא קוסם המעביר אותך מיד דרך אלפי מיילים, דרך כל שנות חייך" כתבה הלן קלר. חוש הריח המפותח שלה, היה מנגנון פיצוי שסייע לה להתגבר על אבדן חוש הראיה והשמיעה. היא יצרה עולם קסום משל עצמה שהניחוחות שיחקו בו תפקיד מפתח ועודדו אותה ליצירה. 

כולנו, מסוגלים להפיק יותר מחוש הריח שלנו, כיצד ?

בחירת ניחוח כמוהו כבחירת משפחה… העולם המקצועי של הניחוחות מסווג ל-7 משפחות ריח עיקריות. סיווג זה מאפשר לאנשי מקצוע בתחום לתקשר אחד עם השני ועם הקהל. מרבית הניחוחות מקורם בטבע, בצמחים, פרחים, פירות, עצים ותבלינים. הכרות עם משפחות הריח החביבות עליך ועל משפחתך עשויה לשדרג את איכות החיים שלך:

 משפחה פרחוניתFLORAL – מעניקה אווירה רומנטית, רכה ועוטפת.

משפחה רעננה FRESH – מעניקה אווירת רעננות, קרירות של ים ,דשא או חמצמצות של הדרים.

משפחה עצית WOODY – מעניקה אווירה אצילית של עומק, מזכירה טיול ביער אלונים וארזים.

משפחה אוריינטלית ORIENTAL – מעניקה אווירה מתובלת וחושנית, משדרת מסתוריות.

משפחת המוסק MUSK – מעניקה אווירה של טוהר וניקיון, רוגע ושלווה.

– משפחת הפירות FRUITY- מעניקה אווירה אקזוטית מרעננת, חיונית וממריצה.

– משפחה אלדהידית ALDEHYDE- משפחה של ניחוחות המופקת במעבדה ומחקה ריחות מהטבע.

AXL/Shutterstock.com

ניחוחות מיוחדים לרגעים מיוחדים ( או יומיומיים…)

התאמת בשמים בחיי היו יום שלנו היא אמנות שימושית שכל אדם יכול לרכוש, אם רק יעז לפתוח את נחיריו ולהקדיש מעט זמן להכרות עם העדפות הריח שלו ועם המסרים אותם ירצה לשדר לסביבה. שפת הריחות היא שפה בינלאומית, אשר מפוענחת ללא מילים, תקשורת טהורה. לפיכך, מומלץ לבחור את מלתחת הבשמים שלנו בקפידה ולהתאימה לאירוע ולמועד. לבילוי יומיומי בחוץ או סיבוב קניות עם החברה הטובה נבחר בושם קליל ורענן אשר יתקבל בברכה על כל אף. כאשר אנחנו מסתובבים בחוץ, מזג האוויר, הלחות והחום משפיעים מידית על הבושם. בשעת פעילות בשמים עשירים ומתובלים עשויים ליצור ניחוח מוגזם ועז. 

לערב מיוחד או פגישה לוהטת שווה להקדיש מאמץ מיוחד ולבחור בניחוח של פיתוי. בשמים פרחוניים- רומנטיים או אוריינטלים חושניים ישרו אווירה אידיאלית. זה הזמן לאוורר את כל הבשמים הסקסיים שמכילים מרכיבים פרומונים – מעוררי ארוטיקה, כמו: ורדים, יסמין, פאטצ'ולי, קינמון, עץ האלגום, אמבר ומסק. לראיון עב
ודה או פגישה עסקית בחרו ניחוחות סמכותיים המשרים בטחון ובגרות מבלי ליצור אנטגוניזם או עודף של ריח. משפחת הניחוחות העציים היא המשפחה המושלמת לפגישה תכליתית. מחקרים הוכיחו כי כאשר אדם לובש ניחוח עצי ובמיוחד של ארז ,אלון ווטיבר- מקשיבים לו יותר. אלה ניחוחות המסייעים למנהיגות וריכוז 
לחדר הכושר או לאימון ספורטיבי, לכו על הריחות הנקיים רעננים בלבד ובמינון נמוך ( רצוי בגרסת או דה טואלט קלילה ). 

ללילה בדאנס בר או בילוי פרוע במיוחד שווה להשתולל עם הניחוח, תנו לאישיות שלכם להתבלט במלוא המרץ.  ובמעבר חד, לארוחה משפחתית אצל דודה או סבתא מומלץ להגיע עם בושם מרגיע ורגוע ( הרי ידוע שדווקא שם הרוחות מתלהטות ) . בשמים שיעשו את העבודה וישדרו תדמית של ילדה טוב יהיו כאלה המכילים פרחים לבנים עדינים .

Svetlana Lukienko/Shutterstock.com

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן