רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

שנות הארבעים השראה מרתקת לאיפור מקצועי

בבית הספר הגבוה למקצועות האיפור "ירין שחף", מאמינים כי הפקת איפור מקצועי מתחילה במחקר מדויק, בעיקר כשמדובר בהפקות אופנה העוסקות במראה תקופתי. העתיד וההווה נשענים על העבר כבסיס איתן וחשוב, כך שעם מחקר נכון, תגיעו להפקה בצורה המקצועית ביותר. בין אם הוזמנתם להפקת אופנה תקופתית ובין אם אתם מתלבטים מה לעשות בהפקת האיפור המקצועי הבאה שלכם, תמצאו שאיפור תקופתי הוא עולם ומלואו. ניתן להישען על בסיס סגנונות העבר מחד ומאידך לבצע וריאציות חדשות ועדכניות . אתם מוזמנים להיכנס לעולם של שנות הארבעים, לגלות ז'אנר חשוב ומשפיע בעולם הקולנוע של התקופה ואולי לחשוב על איפור חדש.

 "פילם נואר" – מה זו המילה הזו? פילם נואר פירושו "הסרט השחור" או במילים אחרות – הסרט האפל. מדובר על סגנון קולנועי המוגדר בראש ובראשונה במונחים של אור או העדרו. סגנון זה אפיין כמה ז'אנרים של סרטים אמריקאים בשנות הארבעים ובתחילת שנות החמישים.

ה"נואר" הוא עולם של לילה וצבעים. הוא מתרחש כמעט כולו בסביבה עירונית, הוא שופע מראות של רחובות חשוכים, עשן סיגריות, סמטאות ומנהרות, מעליות ורכבות, תחנות אוטובוסים, חדרים מטונפים לעומת זוהר של אולמי קוקטלים וסמלים של שבריריות ושקיפות: שמשות של חלונות, שמלות שקופות, כוסות, מראות ושברי מראות.

המרקמים עשירים בניחוח חושני, הרחובות מוארים בניאון ואלומות אור זורמות דרך חלונות בודדים. העיצוב הוויזואלי השלט מדגיש ניגודי תאורה חדים, צורות משוננות והאווירה הינה קודרת ופסימית, המדגישה את ההיבטים האפלים של האדם. סגנון קולנועי זה נוצר לאחר מלחמת העולם השנייה, בה נופצה התמימות ונוצרה הכרה אמיתית שיש רשע ופשע בעולם, כך שהייתה זו הפעם הראשונה שהיה ניתן לדבר על הצד האפל של האדם.

הקולנוע, כמו החיים באותה תקופה, הורכב משחור ולבן, אור וצל שלטו על הבמה, והיוו את מרכז האווירה. כמו כן, נעשה שימוש בבהיר וכהה בצורה קיצונית ושאינה צפויה (לדוגמא: פנים המוארות מלמטה, הנראות כמעט תמיד מאיימות).

השימוש בצבע לא היה נפוץ והחל לטפטף בצורה שכמעט ואינה מורגשת בחלק זעיר מהסרט, כדי להעביר מסר מסוים או אווירה. הנטייה הטבעית של צבע, היא לייפות, השימוש בו יוצר מיד חיבור לרגש ואווירה.

 איפור מקצועי בשנות הארבעים והחמישים, בסרטי ה"פילם נואר"

 סגנון הקולנוע האפל עוסק בגיבורים בעלי פגם באופיים, נואשים בעולם שאינו סלחני. האישה שנולדה אל תוך סגנון קולנועי זה הייתה "הפאם-פאטאל", היא האישה הקטלנית והחזקה, המשתמשת במיניותה על מנת להשיג את מבוקשה. האיפור התייחס לשני אלמנטים חשובים אלו – בגלל הצילום של השחור-לבן, היה צורך להשתמש בגוונים עזים על מנת לתת קונטרס בצילום. יחד עם זאת היה צורך להתאים איפור הולם לדמות הפאם פאטל. לכן, השפתיים נצבעו באדום-יין דומיננטי, חזק ומודגש, הגבות שורטטו, העיניים זכו למראה קליל עם משיכה דקיקה של אייליינר תוך הדגשת ועיבוי של הריסים.

המראה של שחקניות באותה התקופה השפיע רבות על הלך הרוח והמראה של נשים באותו הזמן, כך שהליפסטיק בגוון הבורדו שלט ברחובות והמראה היה דרמטי ומסתורי ונשים החלו לעטות על גופן חליפות. ניתן ללמוד רבות על אור וצל מתוך אותם סרטים. הקיצוניות והקונטרסטיות של השחור והלבן, צבעים אלו מאפשרים לנו לחשוב מחדש על הצללות ומורפולוגיה של הפנים.

בין אם נחפוץ לחטב את פני המאופרת ובין אם נדמיין מראה מסתורי וחדש, את הפקת האיפור הבאה שלכם בסגנון הקולנוע האפל, תוכלו לתרגם בדרכים רבות של איפור מקצועי, והמראה הדרמטי, המסתורי יוביל אתכם למחוזות של יצירה איפורית חדשה ומרתקת.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן