רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

אצלו כל יום פורים

הוא מאפר, מעצב שיער, מעצב גבות, אמן ריסים ומורה לאיפור, לשזירת ריסים ועיצוב גבות בבית הספר של ירין שחף. אבל לפני הכל, אלון ניקסון הוא אומן דראג עסוק ומבוקש במיוחד. פגשנו אותו לפני פורים לשיחה על עיסוק שמשלב את כל אומנויות הביוטי.

נתחיל מהסוף: תסביר לנו בבקשה מהו כולל תחום הדראג:
אלון: באמנות הדראג יש ערבוב של המון תחומים, החל מאיפור, עיצוב תסרוקות, סטיילינג, עיצוב בגדים ותפירתם ועד לכוריאוגרפיה, סטנדאפ ואפילו בימוי. כדי להופיע כאומן דראג חשוב לשלוט בכל המיומנויות הללו , מה שהופך את האומנות הזו לאחת מהתובעניות והמורכבות ביותר לביצוע, יחד עם זאת מדובר בתחום ססגוני וורסטילי מאד,  תרתי משמע.

המהפך מהדמות הגברית שלך לדמות של ליזי כולל עבודת איפור ושיער לצד סטיילינג ואת כולם אתה עושה בעצמך ולא מתפשר על התוצאות. כמה זמן כל הסיפור הזה לוקח?
אלון: המהפך כולו אורך כשעתיים וחצי. אני מתחיל בגילוח קפדני, ממשיך לאיפור שלוקח כשעה וחצי ומסתיים בלבישת הבגדים ובחבישת הפאה. במקרים מסוימים, כשאני מחליט על מראה של איפור שיער ובגדים מורכבים יותר, כל ההכנות יכולות לקחת אפילו יותר זמן. כל ההכנות הללו צד אחד מ

הזמן הארוך שלוקח ״לעלות על דראג״ מצד אחד מאוד מגביל את אלמנט הספונטניות שנמצא לעיתים בתחום האומנות אך מאידך, זה מה שמאפשר לי להיכנס לדמות ולבצע סוג של טקס שמפריד בין חיי היומיום שלי לדמות שאני עומד לגלם בהופעה.

אלון ניקסון בדמות של ליזי לה בל

איך נוצרה הדמות "ליזי לה-בל" ?
אלון: כשיצאתי מהארון בגיל 18, חיפשתי כל דרך להופיע על הבמה ואז יצא שנחשפתי לקהילת הדראג הישראלית ומכאן השאר היסטוריה. התחלתי להופיע מעל כל במה שרק הסכימה לקבל אותי.

השם "ליזי -לה בל" הוא איך לומר- לא שגרתי בכלל. מה עומד מאחוריו?
אלון: אני מסכים שהשם הוא קצת בומבסטי… ליזי  זה קיצור של לייזה וההשראה כמובן מגיעה מהשחקנית לייזה מינלי, שהיוותה עבורי מקור השראה חזקה מאד לדמות כבר בתחילת דרכי. שם המשפחה "לה-בל" נבחר בהשראת עולם היופי, משום שכל עניין החיצוניות והנראות המוקפדת היה חשוב לי מאד שיהיה מוקפד.

בפני מי יוצא לך להופיע יותר? בפני גברים או נשים?
אלון: הקהל שלי משתנה לפי מטרת ההופעה אני מופיע באירועים של הקהילה הגאה ושם הקהל שלי לחלוטין מעורב. לחליפין אני מקבל לא מעט הזמנות  להופיע באירועי נשים פרטיים.  באופן אישי אני יכול לומר שאני אוהב את הקהל שלי על כל גווניו. יוצא לי להופיע לא מעט בערבי בידור ברחבי הארץ בין היתר בפני קהל מעורב שאינו נמנה על הקהילה הגאה ותמיד מרגש ומשמח אותי לדעת שהן נחשפים לדראג לראשונה בחייהם בזכות ההופעה שלי. 

כמה פעמים קרה לך שמישהו טעה וחשב בטעות שאתה אישה?
אלון: בכנות? זה אף פעם לא קרה לי, אולי בגלל שהדמות שלי מאוד מוקצנת ויזואלית באופן מכוון, מה שמונע ככל הנראה את הבילבול.

אלון ניקסון בדמות של ליזי לה בל

מה ההרגשה שלך ברגע שאתה מוריד את הפאה, התלבושת והאיפור וחוזר להיות אלון ?
אלון: ברגע שהתחפושת הזו יורדת ממני אני חש הקלה פיזית כי דראג זה לא נוח.. המון משקל של פאות בגדים, נעלים, איפור מוגזם וכו'. יש הבדל מהותי בין האופן שבו אנשים אחרים מתייחסים אלי כי כשאני לבוש ונראה "דראג", יש רתיעה והתרגשות מצד כל מי שצופה בי לעומת החיים האמיתיים כשאני חוזר להיות אלון ה"רגיל", הקסם הזה מתפוגג…

ובאמת, אלון של ה"חיים האמיתיים" וליזי, הדמות הססגונית הם כל כך שונים אחד מהשנייה, איך אתה מצליח לעשות את ההפרדה ביניהם?
אלון: האמת שדי בקלות, דראג הוא עיסוק למטרת בידור ואומנות, בחיי היומיום אני חי כגבר וההפרדה מבחינתי היא מוחלטת וחד משמעית.

קרה לך שאנשים הגיבו כלפי הדמות שלך באופן מפתיע ובלתי צפוי?
אלון: קרה לי כבר כמה פעמים שקיבלתי ציורים בדמותי מאמנים שונים וזה תמיד מרגש אותי להיווכח עד כמה האומנות שלי מעוררת יצר אומנותי אצל אנשים אחרים.

בשנים האחרונות חל שינוי גדול וניכר ביחס לאמני הדראג, איפה זה תופס אותך?
אלון: זה משפיע מאד ברמה המקצועית. אני אתן דוגמה אחת מסדרת ריאליטי אמריקאית שעוסקת בתחרות בין מלכות דראג. הסדרה הזו צוברת המון פופולאריות לאחרונה וכך נחשף אליה קהל חדש שזוכה לקבל הצצה אל תוך עולם אומנות הדראג, מה שהכניס עוד יותר את התחום הזה אל המיינסטרים. אני כאמן דראג נהנה מפופולאריות בעליה ומביקושים עולים להופעות, כך שאני מברך על המגמה הזו ורק מקווה שהיא תימשך ותתעצם בעתיד.

אלון ניקסון בדמות של ליזי לה בל

פורים שמח🎭

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן