רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

נלחמים במראה המבריק?

עור שמן אי אפשר להחליף, אבל אפשר בהחלט להתרגל אליו ועם שימוש בתכשירים ייעודיים, אפשר לגרום לו להיראות הכי טוב שיש. כן, גם בקיץ

אם אתם בעלי עור שמן, אתם בטח חווים או צפויים לחוות את אפקט ההברקה שכל כך מטריד וגורם למראה מיוזע ועייף. עור שמן הינו עניין תורשתי ולכן אין השפעה של מאכלים  כאלה או אחרים על סוג העור, אם כי מאכלים שומניים מאד יכולים להדגיש ולהגביר יותר את הפרשות השומן.

ואכן, הסממנים הבולטים ביותר בסוג העור הזה הינם הפרשות שומן מוגברות דרך נקבוביות העור, דבר שגורם למראה המבריק ועלול גם לגרום לחסימה של נקבובית על ידי השומן עצמו, מה שעלול להתפתח לקומודונים (ראשים שחורים)

אז איך מטפלים בעור השמן ומנטרלים את המראה המבריק?

נקו את העור בזהירות
קיימת דעה (שגויה) שכדי לטפל בעור שמן יש לנקות  אותו וכמה שיותר, בעוד שההיפך הוא הנכון: ככל שמנקים יותר ויותר את עור הפנים השמן, כך הוא יפריש יותר ויותר שומן כדי לפצות על החוסר.  לכן  הקפידו לנקות את העור אבל עשו זאת בעזרת תכשירים ייעודיים ועדינים מאד.

ג'ל ניקוי עם פחם לרכישה באתר!
קרם לחות בצורת ג'ל למראה מאט לרכישה באתר!
פריימר מראה מאט למראה מאט לרכישה באתר!

הזינו את העור בצורה נכונה
טעות נפוצה לחשוב שעור שמן לא צריך "לאכול" מכיוון שהוא שמן… כל עור זקוק להזנה שלו וכמובן שגם העור השמן. העניקו לעור לחות במרקם תחליב או ג'ל נטולת שומן (OIL FREE) תכשירי טיפוח נטולי שומן יעשו את עבודת ההזנה מבלי לגרום להפרשת שומן מוגברת של העור ולפיכך גם ימנעו הופעה של פצעים וראשים שחורים נוספים.

מתאפרים?  השתמשו באיפור בגימור מאט ושאינו אוטם נקבוביות

פריימר למראה מאט – מורחים על עור הפנים כמה דקות לאחר מריחת תחליב הלחות כבסיס מקשר למייקאפ שיימרח מעל. ייחודו של הפריימר הזה בגימור המאט שהוא מעניק לעור, עוד סיוע למניעת מראה מבריק ומיוזע.

מייקאפ נטול שומן + נון קומודוגני  –  זהו מייק אפ שהמרכיבים שלו לא חוסמים את הנקבוביות ולכן מופיעות עליו צמד המילים NON COMODOGENIC (אינו אוטם נקבוביות) וכמובן צמד המילים נטול שומן (OIL FREE)

פודרה סופחת שומן – למעשה, כמעט כל פודרה סופחת שומן אולם מעטות הפודרות שניתן להתאפר באמצעותן בפידורים חוזרים ונשנים מבלי שאלה תיראנה כבדות ומבלי שהפנים ייראו כאילו מרוח עליהן "בוץ" בתום כמה פידורים.  הקפידו לבחור פודרה ייעודית לעור שמן שיועדת לביצוע פידורים חוזרים ונשנים. פודרות המבוססות על סיליקה או על עמילן תירס יודעות לספוח את עודפי השומן והפרשות החלב מהעור השמן  מבלי להכביד על המראה הכללי, מה שמבטיח מראה איפור טבעי יותר ופחות "כבד".

ניירות מפדרים סופחי שומן
מדובר בניירות מיוחדים אשר מכילים מרכיבים סופחי שומן ומנטרלי ברק בכמות מדודה אשר אינה מתפזרת או מלכלכת, מה שהופך אותם למתאימים לשימוש קל "בשטח", תוך כדי התנהלות יומיומית ובדיסקרטיות רבה: מצמידים את הצד הספוג בחומר אל עור הפנים, ממתינים כמה שניות ומרפים. הדף סופח אליו את עודפי השומן , אינו פוגע באיפור (אם קיים), הזיעה וההברקות נעלמים ואילו העור חוזר להיות נטול שומן ובמראה מאט.

פיקסרים מנטרלי ברק
על המדפים תוכלו למצוא פיקסרים (ספריי מקבע איפור) המכילים  חומרים סופחי ברק. העדיפו להשתמש בהם על מנת להעניק למראה האיפור שלכם קיבוע, עמידות וגם הגנה נוספת וייעודית מפני היווצרות ברק.

מה זה טאץ' אפ?
הטאץ' אפ (ובעברית- תיקוני איפור באמצעו ספיחה או ניטרול של ההברקות בעור הפנים) נדרש בכל מקרה שאתם מזיעים או מבריקים חשוב מאד להתייחס לתיקון ההברקות בעור הפנים בצורה מדוייקת  משום שטאץ'-אפ אשר נעשה בצורה לא מקצועית יכול לחרב את כל האיפור בקלות רבה. אם עור הפנים שלכם מבריק, חשוב מאד לא לפדר ישירות על ההברקה, אלא להקדיש כמה שניות לייבוש עור הפנים ולספיחת השומן טרם הפידור.  ניירות פודרה מעולים למטרה הזו. לאחר ייבוש הפנים בדקו מה המצב: האם גם המייקאפ ניזוק? במקרה הצורך הוסיפו מעט מייקאפ או קונסילר ורק לאחר מכן פדרו שוב בעדינות.  אף פעם אל תפדרו ישירות על פנים מזיעות משום שאתם תגרמו למראה "בוצי" שלא ניתן יהיה להתגבר עליו מאוחר יותר בשום דרך, מלבד להסיר את כל האיפור ולייצר אותו מחדש.  אם אתם בעלי עור כהה, הפידור ישירות על העור המזיע עלול גם ליצור כתמים כהים בעור הפנים.

לסיכום: הרגלי טיפוח נכונים, הזנה והכנת עור נכונים, ושימוש במוצרים ייעודיים לנטרול הברקות בעור יבטיחו לכם קיץ לא מבריק בכלל, במובן הטוב של המילה. שיהיה בהצלחה!

מייקאפ אינפליבל מאט לרכישה באתר!
מייקאפ Colorstay בגימור מאט לרכישה באתר!
מייקאפ Fit Me מאט לרכישה באתר!
פודרה אבן לרכישה באתר!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן