רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

השערה בסערה

מזג האוויר היבש והרוחות הקרות עלולים לעשות נזקים גם לשיער שלך. איך תשמרי עליו בימי החורף?

לשיער שלנו יש חלק חשוב מאד בטוטאל לוק. לא סתם אנו מוצאות את עצמנו משקיעות כסף וזמן כדי לשמור עליו מסודר ומטופח. התקופה של החורף מביאה איתה אוויר יבש  מאד. תוסיפו לכך את חילופי מזג האוויר בישראל והמעבר הקיצוני בין הקור הלילי לחמימות במהלך היום,  כל אלה יוצרים אקלים מאתגר מאד לשיער שלנו כזה שכמעט בלתי אפשרי להתגבר עליו מבחינת מראה שיער מושלם. איך בכל זאת מתגברים על העניין ומתחזקים רעמת שיער לתפארת?

שמירה על בריאות השיער הינה דבר מתבקש בימי השגרה ובכל עונות השנה. יחד עם זאת בחודשי החורף מומלץ מאד להצטייד בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כדי למנוע את האפשרות של נזקים בטווח המיידי הקצר וגם בטווח הארוך.  רובנו רגילות לשמור על השיער ולטפח אותו דווקא בעונת הקיץ אבל חשוב לזכור כי גם בחורף השיער חשוף ליובש וכי החורף הינו גם התקופה האידאלית לשקם את השיער שניזוק בחודשי הקיץ ממי הים, הבריכה ועודפי הקרינה של השמש

רוב התלונות בחורף סובבות סביב נושא השיער שנוטה לנשור וגם נוטה להתפצל ולהישבר. מה ניתן לעשות נגד התופעה?  מסתבר שישנם כמה הרגלים שאם נקפיד עלים או נשנה אותם, נוכל להשפיע על מראה ומצב השיער שלנו באורח משמעותי:

  1. חפיפה ככל שתמעטו בעניין, השיער יודה לכן. בניגוד לעונת הקיץ, שבה הקרקפת מזיעה ואנו נדרשים לחפוף כמעט ברמה היומיומית ובניגוד לדעה הרווחת שחפיפה היא פעולה בריאה לשיער ולעור הקרקפת,  הרי שבחורף אין צורך לחפוף באותה תדירות ויש עוד בונוס: כך גם תשמרו על הפן למשך כמה ימים
  2. טמפרטורת המים: אפילו שאין יותר דבר כיפי ממקלחת חמה נסו להימנע מחפיפה במים חמים מאד, כי הם עלולים לייבש את עור הקרקפת ובנוסף עלולים לפגוע בשכבת ההגנה הטבעית של השיער. לא חייבים לחפוף במים קרים, אבל מים פושרים הם פתרון אידאלי לנושא.
  3. זוכרים איך הסבתות שאמרו לנו "לא לצאת החוצה עם ראש רטוב"? מסתבר שהצדק עמן: הימנעו לצאת מהבית עם שיער רטוב, כי שיער ש"יקפא" מקור עלול להישבר.
  4. ייבוש השיער: שימוש במייבש שיער, פן, או כל מוצר אחר שמחמם את השיער יכול בהחלט לגרום לנשירה מסיבית ולשבירה של השיער. לכן מומלץ להימנע ככל האפשר משימוש בפן ולאחר חפיפה להניח לשיער להתייבש בייבוש טבעי. אם בכל זאת חייבים, נסו להשתמש במייבש שיער על חום נמוך או בינוני ולא לחשוף את השיער לחום גבוה. לפני שמשתמשים בפן או בכל מוצר מתחמם אחר (מחליק או בייביליס וכו').   עוד חשוב להקפיד ולהשתמש במוצרי טיפוח המיועדים להגנה על השיער מפני חום שגם יעניקו עמידות לעיצוב השיער לאורך זמן: קרם החלקה לפני פן, סרום סיליקון מרוכז לשיער מקורזל ועוד.
  5. מה עושים עם הקצוות המפוצלים? ככל שהשערה מתארכת וגדלה כך היא הולכת ונשחקת. תוסיפו לזה את החפיפות, הסירוק הניגוב, הייבוש ותקבלו שיערה שחוקה, עייפה, עם נטייה להתפצל.  מי שרוצה לנצל את תקופת החורף לתספורת חדשה- זה בדיוק הזמן וגם אם לא, כדי לשמור על שיער בריא מומלץ להסתפר ולגזור קצוות מפוצלים. עוד דבר שניתן לעשות כדי למנוע קצוות יבשים ומפוצלים, לבחור במסכה לשיער יבש שמסוגלת להזין את השיער מבחוץ  ולהעניק לו מראה מבריק ובריא ובנוסף מסוגלת לחדור גם לתוך השכבות הפנימיות של השערה וכך לשחזר  את הברק והרכות הטבעיים שלו.
  6. עובדה מפתיעה קשורה לכובע: נכון, אנחנו לא בקיץ ובכל זאת, נחיצותו של הכובע בימי החורף היא חשובה לא פחות. חבישת כובע (או אפילו צעיף על הראש)  מגינה על השיער מנזקי מזג אוויר קר שמייבשים אותו. כשבוחרים כובע מתאים, חשוב לדאוג לכך שהוא לא יהיה הדוק מדי על הקרקפת ויאפשר לה "לנשום". כובעים הדוקים מדי עלולים לגרום לגירוי בעור הקרקפת ולהיווצרות קשקשים.  הדרך למנוע את התופעה היא להשתמש בשמפו נגד קשקשים עוד לפני שהם מופיעים בכלל, במידה וחובשים כובע על בסיס קבוע.
  7. גם התזונה שלנו משפיעה: אנשים שלא שותים מספיק ישימו לב כי בימי החורף הם מרגישים "יבשים" יותר וגם עור הפנים שלהם ועור הקרקפת מצטרפים לעניין:  חשוב מאד לשמור על לחות השיער בחורף, ואם לא שותים מספיק והשיער מרגיש "יבש", מומלץ להשתמש בשמפו, מרכך, מסכות וסרומים עשירים בלחות. זכרו שתקופת החורף מהווה הזדמנו פנטסטית לשיקום השיער ואל תפספסו את הטיימינג.
  8. צבע? זה הזמן! היעדר ימי שמש שתורמים לדהייה של צבעי שיער, גורמים  לתקופת החורף להיות הזמן האידאלי לחידוש צבע השיער או לצביעה ראשונית. צבע השיער יישמר לאורך זמן ויעניק לכן מראה מחודש שישפיע גם על המצברוח…
  9. השיער נושר? אל תילחצו… זה רק נדמה לנו שבעונת החורף השיער נושר יותר אבל האמת היא שהוא נושר במשך כל ימין השנה ולמעשה ישנן סיבות רבות לנשירת שיער. אם נראה לכן שהנשירה חריגה או מוגזמת, תמיד אפשר לפנות לבירור רפואי אך רוב הסיכויים שהיא תחלוף מעצמה כמו מזג האוויר הסגרירי.
  10. חשמל סטטי?  מסתרקת וכל השיער נשאר באוויר?  כדי להפחית את התופעה המעצבנת הזו מומלץ לישון על כרית מצופה בציפית שעשויה ממשי או סאטן ולהסתרק במסרק עשוי מעץ ולא מפלסטיק, מה שיפחית את תופעות החשמל הסטטי באורח משמעותי. 

לסיכום, כדאי להסתכל על החצי המלא של הכוס: בישראל כמו בישראל , ימי החורף ה"כבדים" הם ספורים ועל אף שאנו נמצאים בתקופת החורף מבחינת לוח השנה, ניתן ליהנות ממזג אוויר ידידותי למדי, גם עבור השיער שלנו ולנצל את התקופה כדי להכין אותו לקיץ.  שמרו על עצמכן ועל השיער שלכן! רוצות לדעת איך לטפל בשיער שלכן? היכנסו למגמת התסרוקות שלנו!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן