רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

תפלטרו את זה

הפילטר הנכון?

מתבוננים בתמונת סלפי ומתקשים לזהות את עצמכם? אולי הגזמתם עם הפילטר?

כשהומצאו הפילטרים במצלמות הסמארטפון, הם איפשרו תיקונים קלים בפרטים לא מחמיאים שהעיבו על שלמות התמונות שצולמו.  כך לדוגמה עשה הפילטר לתיקון עיניים אדומות מפלאש, הפילטר המוחק ש"העלים" פצעונים, הפילטר המחליק ששיטח קמטים וקמטוטים והפילטרים ששינו גוון עור, השתילו רקעים מלאכותיים ועוד. 

אם פעם האמנו שבכך הסתיים החידוש הויזואלי שמציעות לנו מצלמות הסמארטפונים הרי שהנבואה הייתה מוקדמת ומאד לא מדויקת: במציאות של היום, חלקנו מבלים לא מעט זמן ברשתות החברתיות ומעלים תמונות תחת תאורה מלאכותית ותחת שימוש בפילטרים שמייפים אותנו, מרימים עצמות לחיים, מחליקים נקבוביות, מגדילים עיניים ושפתיים, מצרים אף, מלבינים שיניים ואפילו מאפרים אותנו, הכל כדי להשיג התמונה המושלמת.

אבל האם יצא לכם להיתקל בסיטואציה שהתבוננתם בתמונה שלכם ולא זיהיתם את עצמכם ?  האם קרה לכם שהתבוננתם בתמונה שמישהו אחר צילם אתכם (או בסלפי שאותו אתם צילמתם) ותהיתם מאיפה השפתיים הגדולות האלה? מאיפה עור הפנים המושלם ומי זה מביט אליכם מהתמונה? האם מדובר בכם או בדמות מפולטרת עד הגזמה?  האם אתם מזהים את עצמכם מבעד לכל השינויים ועריכות התמונה או שנדמה לכם לרגע שאתם מתבוננים בדמות זרה לחלוטין ?

עד כמה התמונה שלנו באמת משקפת את מי שאנו באמת?  ואיך נדע אם תמונה בה אנו צופים עברה "שיפוץ" באמצעות פילטרים או שלא? עין מקצועית תדע לזהות אמנם אם התמונה שופצה באמצעות פילטרים אבל עבור דור המשתמשים הצעירים שגוללים את התמונות בקצב  של עשירית השנייה, ספק עד כמה המידע הזה רלוונטי.

שיפוץ תמונות באמצעות פילטרים הפך להיות דרך פופולרית לשינוי צילומים, במיוחד עבור אלו המעוניינים לעמוד בסטנדרטים של יופי שהפכו להיות גבוהים יותר ויותר בעולם המדיה החברתית. ארגון הצדקה, ההדרכה וההעצמה המוביל לבנות ולצעירות בבריטניה Girlguiding, ערך סקר בנושא בקרב כמעט 1500 נערות ונשים צעירות. שליש מהנשים שהשתתפו בסקר הצהירו כי לא יפרסמו תמונות סלפי שלהן ברשתות החברתיות מבלי להשתמש תחילה בפילטר על מנת לייפות את המראה שלהן. עוד 39% מהמשתתפות דיווחו כי העובדה שהן לא יכולות להיראות בחיים האמיתיים כפי שהן נראות בתמונות המפולטרות גורמת להן לתחושה רעה.

בכתבה בנושא שעלתה ברשת ה BBC הבריטית לפני כחודשיים דווח כי  הרשות הלאומית לאכיפה בתחום הפרסום בבריטניה אסרה על שימוש בפילטרים באופן מוגזם ושילובם בתוך תכנים פרסומיים "אין להחיל פילטרים על מודעות ברשתות החברתיות במידה והם מגזימים באופן בו נתפסת השפעת המוצר", כך קבעה הרשות והוסיפה כי מעתה, תחול על המפרסמים בתחום הביוטי ברשתות החברתיות חובת ציון במידה והשתמשו בפילטר לצורך "שיפוץ" התמונה אותה הם מפרסמים.

צעד זה הגיע בעקבות קמפיין הרשת  וההאשטאג "FILTERDROP#"  ("היפטרו מהפילטר") אותו יזמה מאפרת בריטית בשם סשה פלארי שהבחינה לדבריה בלא מעט מותגי יופי שפרסמו תמונות ערוכות ומטעות "המון אנשים סיפרו לי עד כמה הם חושבים שהם נראים נורא בעוד שאחרים נראים כל כך מושלמים".  ההאשטאג "FILTERDROP" הגיע בהמשך למסר חברתי נוסף שמקדמת פלארי ונושא את השם "#BESTYOU"  (המיטב שלך) "להיראות יפה זו דעה, אבל להרגיש יפה זו בחירה" אומרת פלארי שמעודדת את העוקבים שלה לאזור אומץ ולשתף ברשתות החברתיות תמונות סלפי שלא עברו עיבוד או שיפוץ.

ומה קורה בארץ?

"כל נושא שינוי, שיפור ושיפוץ התמונות טרם קיבל התייחסות ברמת החקיקה", אומר מאפר העל ירין שחף ומוסיף: "זה לא סוד שהפילטרים בכל הרשתות החברתיות שינו באופן מהותי  את הדרך בה אנו מציגים עצמנו לעולם. כמעט בכל התמונות שבהן אני נתקל אני רואה פנים מושלמות ללא כל פגם. פילטרים רבים מציעים לכולנו להפוך למושלמים בקליק אחד אבל צריך לזכור שמתישהו אנשים פוגשים אחד את השני גם "בחיים האמיתיים" ואז נחשף הפער בין התמונה ברשת לבין המציאות ולרוב מדובר בפער לא מבוטל. "אין ספק שבמציאות רובנו לא נראים כפי שאנו מציגים את עצמנו בתמונות ובסרטונים בסושיאל מדיה". 

"לאור העובדה שקיימים היום לא מעט פילטרים שמעניקים לכולם מראה שפתיים גדולות ובשרניות,  החלטתי להרים את הכפפה ולהסביר איך ניתן להשיג הגדלה ויזואלית משמעותית ממש של מראה השפתים וזאת תוך כדי שימוש במוצרי איפור בלבד וללא כל פילטר" מוסיף ירין שחף ומצרף מדריך קל וידידותי לאיפור שפתיים ולהשגת מראה מוגדל ותפוח:  

  1. מרחו מייקאפ על השפתיים עד לרמת כיסוי מלא.
  2. בחרו גוון של שפתון כהה מעט מהגוון הטבעי של השפתיים שלכם, על מנת שההגדלה תיראה טבעית.
  3. ציירו את קו השפתיים החדש והמוגדל באמצעות תוחם שפתיים, תוך שאתם מוודאים שההגדלה עדיין נראית פרופורציונלית למראה ולגודל הפנים.
  4. טשטשו את קו העיפרון שציירתם לכיוון מרכז השפתיים
  5. מרחו את השפתון על כל השפתיים
  6. במידה ואתם רוצים שלא יבחינו בהגדלה שביצעתם, הניחו מעט פודרה על קו השפתיים הטבעי להשגת מראה מאט (שפתון מבריק מדי "יחשוף" את ההגדלה שביצעתם).

בהצלחה!!!

לרכישה בחנות האונליין של ירין שחף
לרכישה בחנות האונליין של ירין שחף

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן