רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

תחזיות וטרנדים – הצצה מבעד למסך

עולם היופי על שלל רבדיו חותר להתחדשות מתמדת אך מי או מה יקבעו "מהו הדבר הבא"? ביה"ס "ירין שחף" מקנה לתלמידיו ערכי חדשנות ומלמד אותם כיצד ליצור טרנד בעצמם ולא רק לאמץ אותו. הרעיונות מקיפים אותנו ומחכים שנקטוף אותם בין אם באמצעות הצצה לעבר, טיסה למחוזות רחוקים או צלילה במעמקי האוקיינוס הגדול.

השראה, מחקר, סינתזה, אסוציאציה – כולן מילות מפתח בעבודתו של הויז'ואליסט כטרנדולוג. כיצד הן משתלבות בלימודי ביה"ס ומה הופך את תלמידיו ל"מיני טרנדולוגים" בעצמם?
תפסנו את ירין שחף לשיחה קלה כדי לשפוך קצת אור על הנושא.

לאחרונה חשפת את תחזית מגמות היופי לשנים 2017-8 והמושג "טרנד" מהדהד וחוזר באופן עקבי, מה זה בכלל "טרנד"? אפשר להגדיר "טרנד" כהתנהגות מדבקת עם משמעות הפכפכה; מצד אחד אנו רוצים להיות כמו כולם ומנגד, מחפשים אמירה אישית וייחודית. טרנד עוזר לנו לבטא את זהותנו ובאמצעותו אנו משדרים לעולם מי אנחנו. הטרנד עוזר לנו לייצר שייכות סביבתית תוך שמירה על האינדיבידואל האישי והאיזון בין השניים (קעקועים למשל הם טרנד עולמי חזק, אבל לקעקוע יש אמירה אישית מעבר להיותה טרנדית).

לא קיימת נוסחת פלא קבועה היודעת להגדיר בוודאות "מה יהיה הדבר הבא", החכמה היא להתבונן, לפתוח את הראש, לאתר, לאמץ וליישם אמירות גם מחוץ לקונטקסט המקורי שלהן.

 

איפור: ירין שחף | צילום: הילה אלקיים

מה לטרנדים ולביה"ס "ירין שחף"? כמורה בביה"ס וכטרנדולוג, אני מקנה לתלמידים את הכלים הדרושים כדי לפתח יכולות איתור וקביעת טרנדים בעצמם, הם אלו שיכתיבו את ה"אמירה האישית הבאה"; יקבעו מה אופי התצוגה יהיה, איזה צבעים ישלטו על פנינו, גופנו, כיצד יראו מחלפותינו… את ההשראה ל"דבר הבא" הם ישאבו ביצירתיות מתוך עולם התוכן העשיר שלהם ולא, חלילה, ממגזין אופנה שיכתיב להם כיצד להיות מובלים ולא מובילים.
הפן הדידקטי מאוד חשוב לי, והוא לא מסתכם רק ב"כיצד להיות מאפר טוב, סטייליסט מוצלח או מעצב שיער מהשורה הראשונה" תוך התאמת תכנית הלימודים לטרנדים המתחלפים ולסטנדרטי היופי המשתנים; מלבד הטרנדים ה"מבושלים" אותם אני מציג כל שנה לתלמידיי בתום מסע גיבוש ועיבוד ארוך כדי שיהיו הראשונים לדעת מה צופן העתיד, חשוב לי לחשוף אותם לתהליך עצמו בשקיפות מלאה; הצצה אל מאחוריי הקלעים של המוצר המוגמר מתוך מטרה לימודית שתשרת אותם בעתיד ואכן, התוצאות מתבטאות בפועל בעבודתם העצמאית בשוק החופשי בתום לימודיהם בביה"ס.


איפור: ירין שחף | צילום: הילה אלקיים

אז איך בעצם חוזים את הטרנד הבא? אני סקרן מטבעי, חוקר ללא סוף ולא שוקט על השמרים ולו לרגע. כל הלך רוח עולמי, רחוק מעולם הויז'ואל ככל שיהיה (כלכלה, פוליטיקה, דת, סוציולוגיה וכו') מצליח להתקשר לעולם התוכן שלי. למשל: מגמת התחזקות הדת העולמית משפיעה באופן ישיר על מגמות אופנתיות; בגדים צנועים יותר הנותנים את הטון דווקא מכיוון הבדים והגוונים.
מיד אחרי השקת "מגזין טרנדים 2017-8" בארץ, נסעתי להשקתו בברלין. שם נפגשתי עם טרנדולוגים עמיתים ואחרי שחגגנו את יציאת המגזין, התחלנו לחשוב על הטרנדים שיאפיינו את 2020 (ציינתי כבר שאני לא נח, נכון?) כל טרנדולוג הציג מחקר שהוא ביצע לגבי השנים הקרובות וכדרך פלא כמעט כולנו דיברנו על מגמות שישפיעו עמוקות על חיינו, האופנה שנצרוך וכמובן הדרך בה ניראה, נתאפר ונתלבש.


איפור: ירין שחף | צילום: הילה אלקיים

ובכמה מילים מסכמות, מה מחכה לנו בשנים 2017-8? הטרנדים שנחשפו שזורים אחד בשני וניתן לתמצתם לכדי האנקדוטות הבאות:
• איפור עיניים מרושל ולא עשוי; גאומטריות נטולות טשטוש, גוונים כתמיים החוטאים במעברי צבע לא הרמוניים.
• שילובי טקסטורות רבודות; צלליות קרמיות, גלוסיות ואבקתיות יחדיו.
• איפור עיניים תלת ממדי מודגש באמצעות תוספת אלמנטים שונים כגון חרוזים לאייליינר או גליטרים לשפתון.
• שילוב ניגודים במראה אחד: מבריק ומאט, קונטרסט צבעים.
• צבעים עזים בעלי נוכחות דרמתית: שחור, אפור, סגול, כחול, פוקסיה וכתום.
• שיער אסוף חלקית ובחלקו מרושל הנופל על הפנים ומגדיר אותן מחדש.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן