רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

תחזיות היופי ועיצוב גבות

"העיניים הן החלונות לנפש", משפט שאין חולקים עליו ואנו כמאפרים שמחים לאמץ כשאנו בוחרים להעניק דגש באיפור לאזור העיניים ופחות לאיפור השפתיים. כאנשי שיחה, ובעיקר בתקשורת היומיומית אנו מביטים איש לרעו הישר לעיניים ומיד יוצרים את הקשר הראשוני בעולם החברתי. אם העיניים הן חלונות אל נפש האדם אזי הגבות יכולות להיות המפה של הנפש? מה דעתכן?

האמנית פרידה קאלו הבינה את ההשפעה החזותית שלהן לפני שנים רבות ועם השנים "סומנו" כטרנד שנצפה על מסלולי האופנה בתצוגות של מעצבי העל. מגבות דומיננטיות ועד לגבות המולבנות של קייט מוס כפי שנראו על גבי המגזינים השונים בשנות התשעים- הגבות הפכו להיות אלמנט חשוב בעולם היופי. האם נפתח פרק חדש ומרדני בהיסטוריה של עולם היופי?


Inga Ivanova/Shutterstock.com

עד קצה השיערה… 

בחרנו לבחון את הנושא דרך מספר דמויות  חשובות ומשפיעות על מראה עיצוב  הגבות במהלך ההיסטוריה ועד היום בצילומי איפור מיוחדים  של ירין שחף.

 המונה ליזה/לאונרדו דה וינצ'י – תחילת המאה ה-16

יצירת האומנות הנודעת בעולם ובעולם האומנות, מוצגת היום במוזיאון הלובר בצרפת. סוד קסמה עדיין לא פוענח – דמות בעלת חיוך מסתורי ומתעתע , עיני הדמות מביטות אל הצופה מכל זווית, עלמה נטולת רחמים, רומנטית המעוררת לעיתים אי נוחות למתבונן בה.


Maria Bell/Shutterstock.com

ומה עם הגבות??

העדר גבות, חוסר מזל בטיפול היופי היומיומי? או קריצה אל ידע נסתר של לאונרדו דה וינצ'י אל העתיד להיות בשנות ה2000? הגבות כמעט ואינן קיימות, מובהרות, מעניקות אלמנט דרמטי לדמות ה"תמימה"  ואף תחושה של יופי שאינו שלם. העדר או הבהרת גבות בעולם הביוטי – אכן יוצרים מראה השונה ממראה היופי הנשי המקובל, מראה היוצר אמירה אופנתית ייחודית…אנו נתקלים בו היום במגזיני האופנה הנחשבים, צילומי אופנה וקטלוגים.

מרלן דיטריך של שנות ה – 30 וה-40

דיוות האינטליגנציה, שחקנית וזמרת שהחלה את דרכה בעולם עוד בשנות העשרים, כאשר עיקר תהילתה החלה בשנות השלושים והארבעים ונמשכה עד סוף שנות ה-70.

דיטריך המציאה את עצמה יש מאין ומכאן הפכה ליצירת אומנות ואייקון אופנה בלתי נשכח. היא לימדה נשים איך לעמוד על במה מול גברים וסימלה את תחילת הפמיניסטיות בכל דבר. עולם האופנה והיופי מעריץ את דמותה והיא חלק חשוב לכל מאפר/מעצב שיער וסטייליסט.

גבות או לא להיות?

גם כאן היעדר הגבות מגיע בצורה קצת שונה- גבות דקיקות ומעוגלות, לעיתים מצוירות. גבות המעידות על התוכן האופנתי של אותן השנים. מראה גבות אלו משווה להבעת העין מראה מסתורי ומעט נוגה… הפקות אופנה רבות מחקים אותה עד היום!

מרלין מונרו – תחילת שנות החמישים

אייקון האופנה הבלתי נשכח, סופר על דמותה רבות ועדיין לא יכולנו שלא להזכירה גם כאן כדמות שהשפיעה רבות גם…על הגבות! בשנות החמישים הגבות חזרו להיות מלאות ומעט עבות (למי שהצליחה ל"הציל" את הגבות שמרטה בשנות השלושים…) החזרת הנוכחות לגבות העניקה מסגרת חשובה למראה העיניים, לאיילינר הנצחי ולמראה השובב של אותן השנים. לעיתים סורקו הגבת כלפי מעלה והעניקו למראה הפנים מראה ילדותי. צורת הגבות שהתמלאה התאפיינה בזווית גבוה ומעט מחודדת בשליש האחרון של מבנה הגבה, מראה זה העניק כוח ומימד נוסף להבעת הפנים.


Shkvarko/Shutterstock.com

ברוק שילדס – שנות ה -80

השחקנית הידועה ברוק שילדס החלה את דרכה המקצועית בעולם הדוגמנות  והקולנוע בשנות ה -80 והעניקה בשורה חדשה ומרעננת לעולם היופי והיא רק בת 16. בגלל גילה הצעיר – עוררה דמותה מחלוקות ושערוריות ברחבי העולם, שכן השתתפה בלא מעט סצנות פרובוקטיביות. גילה הצעיר השאיר את הגבות שלה בדיוק באותו האופי: צעירות, שובבות ובעיקר – לא מסודרות. הקונטרסט המעניין בין יופי עוצר נשימה ומראה אסטטי מוקפד מול הגבות הפרועות, שיוו למראה הדוגמנית הצעירה – אקזוטיות ופראיות שאומצו על ידי נשים רבות באותה התקופה.את מראה הגבות הפראי המאופיין לברוק שילדס ניתן לראות גם היום על מסלולי התצוגה ואף מראה זה אומץ על ידי נשים בחיי היום-יום!

נערה עם קעקוע דרקון/סטינג לרסן 

ספר מתח שנכתב במקור בשבדית בשנת 2000, עובד ליצירה קולנועית ב 2011, העניק זווית חדשה לעולם הגבות. מעבר למסרים החברתיים אותם הסרט מעביר(אלימות נגד נשים, אחריות מעשי אדם מול חברו, ביקורת על עולם התקשורת ועוד) גם דמותה הויזואלית של השחקנית הראשית  מאופיינת כמרדנית ושונה, גבותיה מולבנות בניגוד לצבע שיערה. מראה ייחודי זה מעניק עוצמה לדמות הראשית בסרט, מה שהש
פיע רבות על עולם האופנה גם בהקשר של עיצוב הלוקים של הדוגמניות בתצוגות האופנה ברחבי העולם, הפקות שונות במגזינים נחשבים ואף אימוץ המראה בחיי היום-יום…


Dean Drobot/Shutterstock.com

הפקת מיוחדת לחג השבועות /ירין שחף

כמי שמוביל את עולם הטרנדים והחדשנות בעולם היופי, ירין שחף לוקח את מראה עיצוב הגבות צעד אחד קדימה. חג השבועות מתאפיין במראה תמים ורומנטי, נקי, פשוט, מראה המתאפיין עם עולם היופי של תחום הכלות. פרחים המקשטים את השיער ויוצרים רוך שהוא בדרך כלל צפוי. המראה אותו מצג ירין שחף– יוצא מהמוסכמות ומעניק זוית חדשה ובועטת – למעיזות בלבד…

למראה הרך שיצר הוסיף צבע כתום לגבות.הגבות סורקו כלפי מעלה ונצבעו בצללית ועיפרון בגווני הכתום. השילוב בין הטוהר הלבן ובחירת צבע שאינו מקובל מעניקים לדוגמנית מראה שאי אפשר להפסיק להתבונן בו. יחד עם תעוזת הצבע במיקום שכביכול "אינו מקובל" נשאר מראה הדוגמנית – רומנטי ונוגה.

כדאי לנסות בהפקה הבאה שלכן !

 

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן