רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

ריח של אוסקר

בית הספר למקצועות היופי "ירין שחף" מאמין כי הופעה מושלמת ו"טוטאל-לוק" מוקפד, מכיל את כל המרכיבים: אאוטפיט מחמיא, עיצוב שיער וכמובן בחירת הריח הנכון.

במסגרת קורס סטיילינג ב"ירין שחף" נלמד שיעור מיוחד עם גליה תורן חן, מומחית לשיווק ומיתוג, בישום (ומה לא…) בשיעור לומדים התלמידים הכל על "טוטאל – לוק", חשיבות הויזואליות והריח. ביקשנו מגליה לספר לנו כמה "רכילויות" מעניינות על עולם הריח…

 

"בשמים משולים לסיפורים או לסרטים. יש להם עלילה המורכבת מפתיחה- האקספוזיציה בה מציג הבמאי או הסופר את הדמויות – תווי הניחוח. לב הבושם נושא את המסר העיקרי של הסיפור ואילו החתימה המסיימת של תווי הבסיס מותירה את שובל הזיכרון בו גלום מוסר ההשכל. אם בושם מתפתח כמו עלילה של סרט הוליוודי מרגש או נוגע בנו בניואנסים דקים ועדינים בדומה לקולנוע אירופאי איכותי, הרי שגם לתחום הבשמים מגיע פסטיבל קאן או יותר מכך, למה לא טקס אוסקר רשמי מהודר ואלגנטי?

אז, זהו, כבר חשבו על זה כבר לפנינו, משנת 1973 מתקיים ברציפות מדי שנה טקס הענקת הפרסים היוקרתי ביותר בעולם: THE FIFI FRAGRANCE AWARD שנוסד על ידי התאחדות יצרני הבשמים האמריקנית. אל הטקס הנוצץ הנערך בעיר ניו יורק, מגיעה שמנה וסלתה של תעשיית הבישום: אמנים, מעצבים, סלבריטאים ושחקנים כדי לחגוג ביחד את הענקת הפרסים לבשמים המצטיינים של השנה. הפרסים מוענקים בקטגוריות שונות בדומה לפרסי האוסקר: הבושם היוקרתי הטוב ביותר של השנה לנשים/ גברים, בושם הנישה המצטיין, העיצוב המקורי ביותר וכמובן בשמים שנכנסים להיכל התהילה ומוכרזים רשמית כ"נצחיים וקלאסיים".

כל הבשמים שבחרנו לסקור עבורכם הפעם זכו בפרסים בינלאומיים נחשבים והצליחו להשתחל לרשימה היוקרתית והמבוקשת בעולם. אנחנו כבר ידענו שהם מיוחדים ושווים, אבל בכל זאת, נעים לגלות שהבושם החביב עליך קיבל FIFI – אות הצטיינות שהופכת אותו לנחשק עוד יותר…הבושם הגברי DE CHANEL BLEU הצליח לגרוף את האוסקר של הבישום לפני שנתיים וברוב קולות. חבר השופטים המורכב ממומחי בישום בינלאומיים ומכוכבי תרבות ידועים התאהב בבושם הרענן שהצליח למצות את המיטב מהצבע הכחול ושילב שיקיות צרפתית עם נונשלנטיות עכשווית בתווי ניחוח הדריים- ארומטיים וימיים. מובן שבית שאנל לא מסתפק בפרס אחד והוא זכה גם בפרס החדשנות על הבושם ALLURE והכניס להיכל התהילה בשמים כמו NO.5 וCOCO.  

בית האופנה הנשי CHLOE זכה בפרס הן על הניחוח והן על העיצוב לאחר שהצליח להחיות מותג בישום שנחשב "כוכב עבר". כיום, מככב קלואה ברשימת רבי המכר בכל העולם בזכות קולקציית בישום נשית פרחונית ועל זמנית מעוטרת בסרט שובה לב ונתונה בבקבוק זכוכית מעוטר בדוגמת "פליסה", מחווה לחצאית המפורסמת של המותג.אם נלך קצת אחורה בזמן ונתעכב לרגע בשנות ה-90, אין ספק שאחד הבשמים הגדולים של העשור שייך לבית האופנה הניו יורקי CALVI KLEIN, אשר הגדיר מחדש את גבולות המגדר והצליח ליצור בושם יוניסקס כובש:

הדרי, רענן, קליל, אוורירי ובלתי מחייב CK1 נותר להיט עולמי גם עשורים לאחר השקתו וזכה בפרס החדשנות באותה קלילות שבה התחבב על הקהל.אמן המותרות והיוקרה זינו דווידוף לא נותר חייב והשיק גרסה משלו למושג :רעננות. לגרסה שלו קוראים כמובן COOL WATER – מים קרירים וחיים. ניחוח של בריזה, ים וחופשה שהצליח לסחוף אחריו דור שלם עם דוגמנים חטובים על שפת ים כחול- פנטזיה של כל גבר ואישה. המים הצלולים של דווידוף זכו בפרסי היוקרה האנינים ביותר.ואם אנו עוסקים במים ובבשמים רעננים אי אפשר לציין את ה"אקווה" של ג'ורג'יו: AQUA DE GIO. ג'ורג'יו ארמני כמובן, אם היה לכם ספק. הבושם זכה בפרס מיוחד על מפעל חיים ונכנס לפנתיאון של בשמי היוקרה לצד קלאסיקות כמו שאלימר של גרלן ווויט דיאמונדס של אליזבת טיילור.

 


www.BillionPhotos.com/Shutterstock.com

השנה אנו מציינים 20 שנות פעילות לבושמי המעצב ז'אן פול גוטייה בתערוכות מחוכים אייקוניות במוזיאון הבשמים בפריז ובפרובאנס. הבושם הקלאסי של המותג המכונה בפשטות CLASSICוהוא זכה בכבוד גדול בפרסי הFIFI והוכתר כבושם המקורי ביותר הן בזכות האריזה החדשנית של קופסת השימורים המפורסמת שבתוכה דמות הטורסו הנשית עטורת המחוך הנוסטלגי והן בזכות ניחוח הווניל הבלתי נשכח שלו שהוא מחווה לסבתו של גוטייה. הסיור בעולם פרסי הבישום אינו מסתיים לעולם, כאשר מדי שנה מוצגות מאות השקות של ניחוחות חדשים בפני הוועדה השופטת ומתוכם נבחרים כמה עשרות בשמים מאושרים שייכנסו אחר כבוד אל היכל התהילה. אנחנו כבר מחכים לטקס הFIFI של השנה הבאה. מבטיחים לעדכן…."


Belodarova Kseniya/Shutterstock.com

Svetlana Lukienko/Shutterstock.com

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן