רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

צעדים ראשונים בעולם האיפור המקצועי

התעוררת בבוקר מלאת התרגשות, מזוודת האיפור שלך מוכנה ומסודרת כבר שבוע, המברשות נחפפו וסודרו בצורה מושלמת, הספוגיות מוכנות לפעולה ופרפרי התרגשות ממלאים אותך. הנה את  עומדת לצעוד אל תוך עולם חדש, את מתחילה לצעוד את צעדייך הראשונים בעולם  האיפור מחוץ לכותלי בית הספר לאיפור.צילום האופנה הראשון שלך  ואת המאפרת המקצועית  האחראית על הלוק! נשמע מלחיץ? ממש לא.  

מה כדאי לדעת? איך להתכונן?

1.קודם כל, לנשום עמוק. עצם העובדה שאת המאפרת המקצועית על סט הצילום כבר מוכיחה שאת מוכשרת ולא סתם קיבלת את העבודה, את יכולה לסמוך על עצמך, לדעת שבאת מבית הספר הטוב ביותר למקצועות האיפור, את יודעת מה את עושה!

2. נשמת עמוק? מצוין, עכשיו כנסי בחיוך,  נתבי את הפחדים והלחץ למקום טוב.הציגי את עצמך בנועם, המאופר המיועד וצוות ההפקה  כבר ירגישו  נינוחים ורגועים כשאת תשרי ביטחון בבואך לאפר.

3.שמרי על הגיינה וסדר בשולחן האיפור שלך. מאופרים רבים (דוגמנים, אנשי טלוויזיה, שחקנים ועוד) רגילים לעבור תחת ידיים רבות של מאפרים, ניקיון המברשות, החלפת ספוגיות נקיות ממאופר למאופר, סדר בשולחן העבודה הם אלו שיקנו לך שם טוב, ויחפצו להשתמש בשרותייך בשנית.

4.דאגי שיהיו בתיק האיפור שלך, טיפות עיניים, למקרה והדוגמנית תגלה רגישות או שהיא הייתה עייפה, כך תוכלי להרגיע את הדמע, לתת לעיניים לנוח ולהמשיך ללא חשש.

5. שימי לב לתנועותייך, לעיתים מגע נעים ולא לוחץ מידי על הפנים, ייקנו לך שם טוב והמאופר ירפה את שרירי הפנים כך שעבודתך תהייה קלה יותר.

6. הקשיבי לצוות ההפקה ותאמי ציפיות. לא תמיד בהפקות אופנה אנו עושים מה שאנו רוצים, יש להתאים את הציפיות עם הצלם, מעצב האופנה ללוק המבוקש. יהיו פעמים שתתבקשי ליצור לוק ללא הצללות כלל, או שתתבקשי לשנות את מה שאיפרת ללוק שונה לגמרי, כי כך הצלם או המעצב החליט על הסט. הראי מקצועיות, ואפרי שוב בסבלנות.במידה ושוחחת עם הצלם ונקבעו כמה לוקים שונים, האחד מראה טבעי, השני מראה מעושן, המליצי להתחיל עם הלוק הטבעי, כך שתוכלי "לשדרג" את בסיס האיפור הטבעי שכבר עשית למעושן. הדרך ארוכה יותר מלוק מעושן לנקי…כמובן הציעי זאת בנועם ומקצועיות, רב הפעמים ייקחו את הצעתך, את בעלת המקצוע.

ומה ירין שחף היה אומר על זה?

"פריט חשוב שהייתי ממליץ לשאת בתיק האיפור, בבואך להפקת אופנה, הוא מקדם הגנה. תארו לכם הפקת אופנה בשמש הלוהטת, במשך מספר ימים בהם עור הדוגמנית צריך להישמר ולהראות דומה בכל לוק, מספיק שפני הדוגמנית השתזפו יתר על המידה וכבר אין המשכיות וצבע הפנים יראה שונה מלוק ללוק. דאגו למרוח מקדם הגנה שישמור על פני הדוגמנית וכמובן עבודתכם תהייה קלה יותר."

7.סיימת לאפר,(כמובן שלא שכחת חלקים חשופים בגוף המאופר) הצלם יצלם כמה צילומי "טסט", צילומים אלו נועדו לבדוק את התאורה והמראה הכללי. בקשי לראות את האיפור על המוניטור או במצלמתו. כך תוכלי לראות אם האיפור דורש תיקונים, והאם התאמת נכון את צבע המייק אפ, האם דרושים תיקוני הצללות או תיקוני הברקות.

8.טאצ' – אפ! את צרוף המילים הזה, תשמעי רבות, לעיתים תאורה מחממת את פני המאופר והוא מתחיל להבריק, לעיתים הוא מזיע ולעיתים לא פידרת מספיק. עימדי תמיד מוכנה ליד הדוגמנית ותקני במידת הצורך. את צמד המילים האלו תשמעי גם מהצלם, אשר מבחין במצלמתו בהברקות. הכיני ספוגית (פאף) או מברשת פודרה ופודרה מוצקה או בתפזורת לפידור המקומות המבריקים. עם הזמן תגלי מהי הדרך הנוחה עבורך(תיק מברשות תלוי על המותן, קופסא קטנה ועוד). הטאצ'- אפ יכול לכלול גם תיקוני שפתון או צלליות, כמובן לפי הצורך.

9.תמיד שדרי שאת יודעת מה את עושה! אל תשמיעי קולות בהלה כשמשהו התלכלך או לא יצא בדיוק כמו שרצית, לדוגמא:  אם פני הדוגמנית התלכלכו במסקרה, אל חשש, נשמי עמוק, חייכי, אפרי איזור אחר בפנים ובסיום נקי את המסקרה עם קיסם…הראי מקצועיות לאורך כל הדרך.

10.לעיתים הפקת צילום אופנה אורכת יום שלם, החלפת לוקים או רק חיזוק האיפור מצילום לצילום, בסופו של דבר המאמץ ישתלם. תמצאי את עצמך גאה בעבודתך! אל תשכחי לבקש עותק מהצילום, וקרדיט של שמך תחת הצילום.

אנו כחלק מצוות בית הספר למקצועות האיפור כבר גאים בך ויודעים כי כלי העבודה המקצועיים מצויים באמתחתך ואת בשלה לצאת לדרך המרתקת והצבעונית, של עולם האיפור המקצועי. בהצלחה!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן