רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מחשבות על איילינר

איילינר, הפס שתוחם את העין, ומשווה לו מראה חתולי, מסתורי, דרמטי ומה לא… הפס המשוח בדיוק רב, מאפשר למראה האיפור להיות דרמטי ומתוחכם. הסוד ליצירת איילינר מושלם הינו ביד יציבה ומתיחה נכונה של העפעף. הפעם, החלטנו ליצור איילינר בהשראת אייקונים מהעבר. הילה אלקיים מאפרת ומורה בצוות ההוראה של ירין שחף, נרתמה למשימה, ויצרה מחשבה מקורית על הפס המדובר.

ההשראה:

אמן גדול הופך לאייקון, כך שמעבר לשירה או לסגנון המשחק המאפיין אותו, מתקבע לו דימויו המסוים. בחרנו אייקונים נבחרים מעשורים ותקופות שונות, זיהינו את הדימוי האופף כל אחד מהם, תרגמנו לאיפור וקינחנו באיילינר מסוגנן, באמירה קצת שונה ומיוחדת.

מתוך אינספור דמויות ואייקונים מהעבר נבחרו שלושה עיקריים שהיוו את מרכז ההשראה והאווירה:

טוויגי : דוגמנית-על שיצרה אנטיתזה לאלגנטיות המתוחכמת ששלטה בעולם האופנה בראשית שנות ה-60, ההפך הגמור ממרלין מונרו. דמותה הלמה לחלוטין את השינויים שחלו ברוח התקופה של סוף שנות ה-60. טווגי הייתה התגלמות המראה האנדרוגיני והייתה ידועה במראה האישה-ילדה. טווגי כאייקון אופנה ואיפור השאירה לעולם האיפור את מראה העיניים הפקוחות לרווחה וסידור הריסים המיוחד במראה בובתי מוקפד. הריסים מסודרות כקבוצות-קבוצות ויוצרות מראה מסוגנן המזוהה ישירות איתה. סגנון האיפור שאפיין את טוויגי הפך להשראה ומודל חיקוי מזה שנים. בהפקת האיפור המקצועי, נבחרה טוויגי לככב בסגנון איפור עיניים פקוחות לרווחה עם תוספת איילינר החובק את העין ומעניק לה עוצמה וצבע.

בילי הוליידי- זמרת נשמה המרטיטה בקולה המיוחד, מייצגת את הסבל האנושי שממנו נולד הבלוז. את דרכה החלה בשנות העשרים עם קול קטן אך עוצמתי. החל משנות הארבעים והחמישים, קולה שהפך לסדוק, הצליח להפוך לאמצעי הבעה משמעותי בעוצמתו הרגשית. בילי הולידיי מצאה את מותה ב1959, מאז הפכה לדיווה מיתית החולשת על סגנון הג'אז בעולם.

Miramiska/Shutterstock.com

גרייס ג'ונס – הדיווה הגדולה של עולם הפופ, מודל החיקוי של ליידי גאגא, זמרת בעלת מראה אנדרוגיני ייחודי. נולדה וגדלה בג'מייקה במשפחה של כמרים ופוליטיקאים חזקים. במעבר חד לארצות הברית, החלה לדגמן וכבשה את השערים בזכות המראה המבלבל שלה. כולם היו בטוחים שהיא גבר… מה שהוביל אותה אל הפסגה בשנות השבעים. בתחילת שנות השמונים היא נחלה הצלחה יחד עם להיטי דיסקו ופאנק, סול ועוד. אמנים רבים אוהבים לעבוד איתה בגלל מראה ואופייה הייחודי, חן המהול בקשיחות, יופי המהול עם כיעור אסטטי. אנדי וורהול ערך לכבודה תערוכה בה צוירה עם שפתון אדום, תספורת מרובעת ורקע ורדרד, הצלם הלמוט ניוטון צילם אותה בזרועותיו של השחקן דולף לונדגרן ועוד. בהפקת האיילינר זכינו לקבל ממנה השראה והלוק המיוחד אותו היא משדרת. גבות מצוירות בחדות יחד עם איילינר קשוח עשו את העבודה.


Sergey Tay/Shutterstock.com


Oleg Gekman/Shutterstock.com

 

מחשבות על איילינר?

צוות "ירין שחף" התגייס למען אומנות האיפור: הילה אלקיים מורה בצוות בית הספר הייתה אמונה על האיפור ועיצוב הדמויות, ענבל קדרון גולדשטיין על עיצוב השיער המיוחד, לגבי שאר הצוות…זה הזמן להכיר:

דפנה בר-אל, מדריכה בבית הספר, אופרה ראשונה. הילה הסתירה את הגבה המקורית ושרטטה בקפידה גבה עבה ועוצמתית. איילינר החובק את העפעף, השתלב עם תיחום משורטט של איילינר "הפוך" בריסים התחתונות הפך את הלוק לקשוח, עם רמיזה ללוק אנדרוגיני ייחודי. כמובן שהבחירה בגוונים הצהובים והכתומים לאיפור העין היה מתבקש להשלמת המראה האיפורי.

למראה האיפור השני התאספו להן עלמה ריכטר יועצת לימודים בבית הספר ודורין גורדון מאפרת מחנות בית הספר למראה הרמוני המשולב יחדיו.שתי הבנות זכו לאיילינר בסיגנונות שונים. צבעי תכלת וירוק הופכים לפלטת צבעים חיה על פניהן. ליצירת המראה הירקרק, השתמשה הילה כבסיס במייק-אפ ירקרק, עליו הונחה צללית ירוקה זוהרת בטפיחות. עלמה זכתה למראה איפור בגווני התכלת, שנוצר עם צבעי מים המיועדים לציורי גוף.  הדרמה במראה האיפור נוצר בשרטוט מנוגד של סגנון האיילינר על כל אחת מהבנות.  אילינר עם זויות מול איילינר עגול ורך. שניהם יחד מספרים סיפור של איפור חדשני עם רמיזות אל העבר (נכון, האייטיז והסיקסטיז עדיין כאן).

 

ולסיום, קבלו את אורטל פרנסיה, רכזת קורסים בבית הספר לאיפור "ירין שחף" במראה בילי הולידיי, עם איילינר העשוי בצורה מוקפדת באמצעות מייק-אפ בגוון בהיר על העפעף, ריסיה כוסו גם הם במייק- אפ והליפסטיק עשוי מאותו המייק-אפ בדיוק! בהיר על כהה, שבירת מראות מוכרים, באיפור הכל אפשרי. התו
צאה: זמרת נשמה בלתי נשכחת.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן