רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מאפרת החודש שלנו

למה בחרת ללמוד ולעסוק בתחום האיפור?

"מגיל מאוד צעיר הרגשתי מחוברת לתחום האיפור. הייתי מהילדות שמחכות כל השנה לפורים, וכשהייתי נערה התחלתי להתאפר ברגע שאמא שלי התייאשה מלומר לי 'לא' והרשתה לי להתאפר.

אחרי השחרור מהצבא נרשמתי למכינה ללימודי עיצוב כי ידעתי שאני רוצה להתפרנס ממקצוע הקשור לעולם האומנות. לא התחברתי למקצועות העיצוב, שיתפתי את המרצה שלי במכינה בהתלבטויות שלי והוא ניסה בכל כוחו להניע אותי רחוק מלימודי איפור בטענה שאין במקצוע האיפור עתיד. כשכל חברי כיתתי במכינה נבחנו כדי להתקבל לשנקר – אני החלטתי ללכת ללמוד איפור".

איך החלטת ללמוד דווקא בבית הספר של ירין שחף?

"עוד כשהייתי חיילת בצבא ראיתי פרסומת לבית הספר ונדלקתי. הייתי צריכה מייקאפ לבן לאיזו תחפושת שעבדתי עליה והגעתי לחנות איפור שהכרתי בת"א. המאפרת בחנות סיפרה לי שיש להם גם בית ספר לאיפור, נכנסתי באותו הרגע לבדוק את המסלולים השונים שהם מציעים. יועצת הלימודים בבית הספר שהייתי בו אמרה לי שכדי להצליח בתחום האיפור אצטרך להיפטר מהעגילים והפירסינגים שלי משום שהם אינם משדרים אסתטיות. באותו רגע החלטתי שבית הספר ההוא לא בשבילי וקבעתי פגישת ייעוץ אצל 'ירין שחף'. כשהגעתי לפגישת הייעוץ ראיתי בבית הספר את הילה (אלקיים, מאפרת ומורה בכירה בבית הספר ק.ב). ראיתי שיש לה עגילים ושהיא מקועקעת כולה, מאוד התחברתי למראה שלה ואמרתי לעצמי שאם היא מלמדת כאן – זה המקום בשבילי! כמובן שאחרי פגישת הייעוץ גם הבנתי שמבחינת מה שבית הספר מציע אין לו תחרות בארץ, אבל הילה היא הסיבה שנרשמתי ממש באותו היום ללימודים".

מאז שסיימת את לימודיך בבית הספר עבדת בהמון הפקות ומסיבות קונספט שונות, איך הגעת לעבודות האיפור האלה?

"הסוד הוא להיות כל הזמן פתוחה לאופציות שונות לאיפור ולא להתבייש ליזום. בסצנה שאני מסתובבת בה מתקיימות מסיבות קונספט במועדונים על בסיס שבועי, ומדי פעם מתקיימות גם תצוגות אופנה כחלק מהמסיבה במועדון. באחת המסיבות פניתי לבעלת המועדון והצעתי את עצמי כמאפרת לתצוגה הבאה במועדון. היא הסכימה לת לי צ'אנס ואחרי שאיפרתי בחינם בשתי מסיבות, הצעתי לבעלת המועדון לפתוח 'פינת איפור' קבועה במסיבות. מנהלת המועדון שראתה את המוטיבציה והאהבה שלי למקצוע החליטה לשלם לי סכום צנוע על כל מסיבה שבה איפרתי. יחד עם הטיפים שהרווחתי במהלך העבודה, העסק הקטן הפך למשתלם. אחת הדוגמניות שאיפרתי במסיבה המליצה עלי כמאפרת בסרט סטודנטים של בוגרי 'בצלאל'. איפרתי בסרט, וכשאותו בימאי התחיל לעבוד על סרטון פרסומת לבירה, הוא יצר איתי שוב קשר והציע שיתוף פעולה. אני תמיד פתוחה להצעות, לא מסרבת כמעט אף פעם לאף עבודה, גדולה או קטנה, ועובדת מהלב במקצוע שאני אוהבת מאוד".

איך התכוננת לעבודות השונות שעשית?

"לקראת העבודה במסיבות עשיתי מחקר על הדמויות השונות אותן הייתי עתידה לאפר, בהתאם לנושא המסיבה. הבאתי איתי צבעי מים, מכחולים, חומרי הסרת איפור וזהו. כשאת עובדת במסיבה ואין לך הרבה מקום, לא כדאי לסחוב המון איפור לא נחוץ. חשוב לעבוד מהר, מסודר, ובצורה פרקטית. לקראת צילומי הפרסומת לבירה יצרתי קשר עם חברה שלמדה איתי בקורס איפור פנטזיה בבית הספר – קארין בוש. קארין הציגה פרוייקט גמר שהיה מורכב מצבעי גוף שזהרו באור אולטרא סגול, כשביקשו ממני לעבוד בטכניקה הזו במסגרת הפרסומת דיברתי איתה, קיבלתי ממנה טיפים, היא שלחה אותי לחנויות שמציעות את הציוד שהייתי צריכה. חשוב להיעזר בכמה שיותר אנשים אם יש צורך בכך – אני לעולם לא אתבייש לגייס אנשים שיעזרו לי להגיע למטרה"

מה החלק שאת הכי אוהבת בעבודה שלך כמאפרת?

"האפשרות להתבטא דרך האיפור. אני בוחרת בכוונה בעבודות שבהן יש לי את החופש היצירתי שאני אוהבת, זה החלק שאני הכי נהנית ממנו בעבודה כאמנית איפור".

מה החלק שאת הכי פחות אוהבת בעבודה?

"בגלל התחרות שיש בענף, מאפרים רבים מוכנים לעבוד בחינם ובתנאים מחפירים ובכך 'מוזילים'  את התחום ויוצרים ציפיה שאמני איפור יסתפקו בשכר נמוך או שיעבדו בחינם. אחרי שאיפרתי בחינם בשתי תצוגות לא הסכמתי לעבוד בחינם – העבודה והזמן שלי שווים כסף . אם הפרוייקט מעניין אותי, אסכים לעבוד גם תמורת סכום סמלי או עבור תשלום על חומרים יקרים שנשארים אצלי אחרי סיום העבודה. אבל לא בחינם."

תני טיפ למאפרת בתחילת הדרך.

"הטיפ שאני חושבת שהכי יעיל מבחינתי הוא להגיד לעצמך שאת חייבת להצליח. שום דבר לא יקרה אם תמתיני לעבודה שתגיע אלייך, ואף אחד לא מתחיל את הקריירה שלו בגביית 1000-ש"ח לאיפור כלה. דבר חשוב נוסף הוא להיות כל הזמן עם יד על הדופק, לברר, להכיר אנשים, לקדם את עצמך. בסביבה בה אני נמצאת, אין סיכוי שיש עבודת איפור שאני לא מודעת אליה. גם אם לא אקח על עצמי את הפרוייקט בסופו של דבר – אדע על קיומו ואציע את עצמי לעבודה. חשוב להישאר כל הזמן במודעות של הלקוחות".

מאז קיום הראיון עם אפרת, היא התראיינה והתקבלה לסוכנות המאפרים של בית הספר 'ירין שחף' ותתחיל בקרוב סטאג' כמאפרת בתכנית טלויזיה.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן