רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

לימודי איפור מקצועי מצטרפים לערפדים

לימודי איפור מקצועי בבית הספר לאיפור של ירין שחף, מתעדכנים ומתחדשים מרגע לרגע.

כמאפרים החפצים להעשיר את תיק העבודות שלהם וככאלו המחפשים השראות ורעיונות חדשים, חג   ליל כל הקדושים) המתקיים בשבוע הבא, הוא סיבה לחגיגה.) Halloween

המראה הגותי, החשוך והאפל מגיע כבשורה ישנה-חדשה למחוזות האיפור, האופנה, הקולנוע והטלוויזיה.

הלוק האפל מגיח בימינו מכל פינה – החל מתצוגות אופנה, הפקות גותיות זוהרות ועד לסרטים שוברי קופות ולסדרות טלוויזיה מצליחות.

איפור ואופנה ערפדית – יש דבר כזה?

שילוב בין המראה הגותי לשיק הוויקטוריאני נשמע בלתי אפשרי?

מדובר על  שילוב בין מראה שחור ואפל יחד עם קלאסיקה תקופתית מוחצנת המאופיינת  במראה אלגנטי המורכב מחליפות מחויטות וחולצות לבנות, שכמיה להשלמת המראה ואיפור "ערפדי" – אפל, מוזר ומפחיד.

החג האפל הוא רק סיבה למסיבה עבורנו, המאפרים, לנו נותר לשלוף את המכחולים ולהתחיל בחגיגה.

יצאנו לחקור אודות דמות הערפד לאורך השנים, על מנת לדייק ביצירת הדמות לחג המתקרב,וכל זאת כדי שתוכלו לבחור החל מסגנון איפור מפחיד ואפל ועד למראה ביוטי מבהיל ומתקתק ובעיקר… סקסי.

הערפד הוא התגלמותו של אדם מת, שהפך לעל טבעי ונוספו לו כוחות על-אנושיים. על פי המיתולוגיה, אנשים מתים שהפכו לערפדים, ננשכו על ידי ערפדים אחרים או כושפו, כשפעילותו העיקרית מתרחשת בלילה, ביכולתו לשנות צורה ולהתחזק בשתיית דם.

הערפד – קווים לדמותו

דמותו של הערפד בקולנוע החלה כמפלצת לא חיננית במיוחד, המועמדת להשמדה.

דמותו של הערפד בקולנוע נראתה  בסרט ישן, המהווה את אבן הדרך של האקספרסיוניזם הגרמני. בסרט "נוספרטו" של פרידריך וילהלם מורנא ו1922, עיבוד קולנועי לספר הגותי של בראם סטוקר "דרקולה", שם דרקולה הערפד מוצץ את דמן של עלמות זכות וטהורות. סרט האימה הראשון שהפך לקלאסיקה נצחית. והוא סרט האימה המוצג בשחור-לבן, בתקופת הסרטים האילמים, בצורה פיוטית ויפיפייה. הסרט הפך ליצירת מופת והשראה לסרטים רבים שהגיעו אחריו.

מכאן דמות הערפד החלה להתפתח וז'אנר חדש נולד לאומנות האימה. הערפד הוא גיבור-על אפל, המבטא גם את השאיפה לחיי נצח לצד המשיכה האנגימטית למות, סכנת המוות המרחפת בשהות לצד הערפדים  היא זו שאולי מושכת את כולנו. בעיבודו הקולנועי של טוד בראונינג שיצא למסכים בשנות השלושים נראה הערפד חיוור, עם הדגשות חדות באזור העיניים, הוא כבר לא מפחיד אלא מתוחכם ויוקרתי. ניצוץ מבהיל בעיניים וסקס אפיל מנצח. "דרקולה" של קופולה,1992 מתחכם גם הוא. צבעוני ומעובד, משתנה לשלל צורות ומפלצות מבעיתות.

בראד פיט בסרט "ראיון עם ערפד", נראה מושך מתמיד כשדם ניגר על שפתותיו.

בשנים האחרונות שוב חלה פריחה בז'אנר סרטי הערפדים המכוונים לבני נוער דווקא – "דמדומים", "דם אמיתי", "חצויה", "באפי ציידת הערפדים" ועוד. את הערפד של היום כולם רוצים לחקות ולהיראות כמוהו. אולי מתוך צורך להתחבר לצד האפל ואולי  לחיות חיים נצחיים דמות הערפד עברה תהפוכות, החל ממראה מבעית ועד לדמותו הסקסית המוצגת בתקופתנו.

מבין שלל הדמויות, מיהו אם כן הערפד הנכון? שילוב בין איש זאב לערפד? או נערה ענוגה חצי-ערפדית?  מכל מקום, אחרי שנים רבות של חיים בצד הדרך, חוזר הערפד  כגיבור-על שכולנו רוצים להיות במחיצתו ובעיקר להתאפר בדמותו.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן