רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

כך תיצרי מראה בובתי מושלם

האיפור הבובתי הוא נצחי – רוב המאפרים ואנשי האופנה בוודאי יסכימו עם הטענה הזאת. בעשורים האחרונים היו תקופות בהן הוא שלט ביד רמה והיו רגעים שבהם הוא פינה את מקומו לטרנדים מובילים אחרים, אבל מאז ומתמיד המראה הרומנטי, הנקי והמתוק-על-סף-הילדותי הזה היה רלוונטי. גם היום עדיין אפשר לפגוש בו בכל מקום: בפיד האינסטגרם שלנו, על מסלולי האופנה, על גבי שערים של מגזינים מובילים וגם באיפורי כלות וערב בארץ ובעולם.

המראה הבובתי כשמו כן הוא, מנסה להתחקות ככל הניתן אחרי המאפיינים המוכרים לנו מהבובות הקלאסיות, שבהן נהגנו לשחק כילדות, ובו זמנית, חשוב שיהיה לביש ולא מתיילד או "פורימי" מדי. לוק כזה מאופיין בפני פורצלן אחידות, צבעים ורדרדים טבעיים, לחיים ושפתיים חיוניות ועיניים עגולות וגדולות.
בכל תקופה מותאם הלוק הבובתי להלך הרוח ולטרנדים המובילים את עולם האופנה, ויחד עם זאת, כדי לייצר מראה בובתי מושלם, ישנן כמה טכניקות שיהיו נכונות בכל זמן ועבור כל אחת:
בסיס: באיפור בובתי נבחר מייק-אפ בגימור מאט ובכיסוי בינוני-גבוה, ונניח אותו בטפיחות (מומלץ באמצעות ספוגית לחה) על כל הפנים. השאיפה בלוק הזה היא ליצור מרקם אחיד דמוי פני פורצלן, ועם זאת, מראה עור פנים טבעי ושקוף. את המייקאפ נקבע באמצעות פודרה שקופה.

הצללות וסמקים: בקורס איפור מקצועי לומדים כיצד לפסל את הפנים באמצעות הצללות, הארות וסמקים. במראה הזה, כדי ליצור מראה רך, נקי ורומנטי, נמעיט בשימוש בשימרים, בברונזרים ובחומרים משזפים, וניצור הצללות רכות וטבעיות באמצעות גוון חום בהיר יחסית לגוון העור, באזור עצם הלחי, קו השיער ודופן האף. אחד המאפיינים המובהקים ביותר של הלוק הזה הוא הסומק הבובתי הורדרד, שאותו נניח על תפוחי הלחיים, נטשטש ונחבר להצללה שיצרנו. עבור ההארות נבחר בפודרה בהירה בגימור מאט, ונניח מעט שימר על עצם הלחי על מנת ליצור מראה חיוני וזוהר.

צילום: יעל בר כהן לסטודיו ירין שחף

עיניים: במראה הבובתי נעדיף צלליות בגוונים בהירים טבעיים שנוכחותם תהיה כמעט בלתי מורגשת – צבע קרם, שמפניה, ורוד בייבי או אפרסקי על גלגל העין ועצם הגבה, ובקפל נניח גוונים חומים טבעיים ובהירים יחסית לגוון העור. ניתן להשתמש באותם גוונים גם בטכניקת הקאט-קריס, שמתאימה במיוחד לעיניים שקועות ומעניקה אשליה של עין גדולה יותר.
כדי ליצור את מראה העיניים הבובתיות הגדולות והעגולות, נשרטט אייליינר שחור דק בקו הריסים העליון מריס לריס, נמרח עפרון או ג'ל בגוון שמנת בקו המים, נתחם את קו הריסים התחתון באמצעות צללית חומה ונטשטש אותה לכדי מראה מעושן ואוורירי. נניח מסקרה בריסים העליונים והתחתונים ונחזור על הפעולה באמצעות מסקרה בעלת מברשת רחבה כדי לעבות את הריסים ולתת להם מראה מלא וצפוף. לחילופין, נדביק ריסים מלאכותיים שיעניקו 'ווליום' ממשי ותלת-מימדי לריסים הטבעיים. המלצה שלנו – לא להשתמש בריסים המוארכים בקצה החיצוני שלהם, שיוצרים מראה עיניים חתולי ומצועף, אלא בריסים המוארכים במרכז העין בסגנון מניפה, שידגישו את המראה העגול והפתוח.
גבות: את הגבות נמלא בצורה טבעית מאוד באמצעות שימוש בג'ל או עפרון גבות ובתנועה של משיכת קווים המדמים שערות, נסרק כלפי מעלה ונקבע באמצעות מסקרה שקופה או סבון לגבות.

שפתיים: לשפתיים נבחר בליפסטיק בגוון ורדרד טבעי או בליפגלוס ורדרד או שקוף. מומלץ שלא לתחום את השפתיים בתוחם ולא להשתמש בשפתונים במרקם מט, על מנת להשלים את המראה הרך, הרומנטי והטבעי.
את כל הטכניקות המוזכרות כאן תוכלו ללמוד, שלב אחר שלב, בקורס איפור מקצועי בבית הספר למקצועות היופי ירין שחף. כל מה שנותר לכם הוא לשלב ביניהן כדי לקבל מראה בובתי מושלם.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן