רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

ירין שחף מלמד בגרמניה

בחודש האחרון שוב טסתי לברלין ( בפעם המי יודע כמה ) בכדי להעביר שעור לבוגרי בית ספר לאיפור. בד"כ שאני מגיע לגרמניה, אני מנסה לתאם את ההרצאות שלי ב 2 בתי ספר לאיפור.

בית הספר בברלין עצמה, ששיך למאפר beny durrer, הוא בית ספר המשלב קורס איפור ולימודי שיער. בכלל, בגרמניה, רוב בתי הספר לאיפור משלבים את 2 המקצועות.

בית הספר השני נמצא בעיר קולון (cologne) מרחק של שעה וחצי טיסה מברלין, ונקרא MSK.

לימודי איפור בגרמניה הרבה יותר יקרים מלימודי האיפור בארץ. בשל שכר הלימוד הגבוה, כיתות האיפור של מאוד קטנות וכוללות 8-10 אנשים הלומדים שם איפור מקצועי.

תשכחו מתנאי הלימוד המהממים, שאני לפחות, מספק לתלמידיי בארץ! הגרמנים לא ממש מייחסים חשיבות ליופי הכיתות ותנאי הלימוד. הריהוט שם קצת מיושן, ובתי הספר לאיפור שם משדרים מקצועיות,

אבל כלל לא פאר ונוחיות. הכול מאוד פונקציונאלי ומינימליסטי.

גם שיטת הוראת האיפור שם שונה מאצלנו. כשאני מלמד בארץ, אנו מתחילים כל שיעור, בשעת תיאוריה ולאחריה- עבודה מעשית. ראו כמה זה מוזר שם: התיאוריה והעבודה המעשית נעשית ביחד. המורה נכנס לכיתה ומלמד למשל, שיעור באיפור עיניים. הוא לוקח את אחת התלמידות כמודליסטית, מניח לה מיק אפ, ואז, התלמידים מתחלקים לזוגות-ומניחים מיק-אפ אחד לשני. הם חוזרים שוב לשבת מול המורה, הוא מדגים איפור על עין אחת, הם שוב חוזרים לאפר, מסיימים ושוב חוזרים לתיאוריה! זה כל כך מוזר… כשביררתי עם התלמידים, מדוע הם לומדים ומיישמים מיד מה שלמדו, הם טענו שהם פוחדים לשכוח את מה שהמורה לימד.. 🙂 מיד הסברתי להם, שאצלי השיעור הוא שונה, אני מעביר תיאוריה של שעה בערך ואח"כ כל אחד מהם יקבל שעה לאפר בעצמו. הם היו בפאניקה!! הם פחדו שישכחו מה לימדתי…אבל בסוף הם היו מספיק פתוחים, ללמוד בשיטה שלי וחלקם מצאו זאת כשיטה נוחה יותר.

…"השיטות אותן אני מלמד בוודאי שונות ואפילו סותרות את השיטות בקורס איפור שאתם מכירים… גלו פתיחות, ספגו יידע והעשירו את עולמכם בעולם האיפור! מכל מאפר אתם יכולים ללמוד משהו חדש, שונה ומרענן!!"

חשוב לי לשתף אתכם בעניין הבא: תמיד, ובאופן קבוע, כשאני נותן הרצאת אורח, בבית ספר לאיפור כלשהו ברחבי העולם, אני מקפיד לצפות ביום לימודים מלא ולקלוט את המוסד, החוקים שלו והמנהגים המקומיים. לעיתים, אני נתקל בבתי ספר, ששיטת לימודי האיפור שלהם, שמרנית וקצת מיושנת…וכשאני מתחיל את ההרצאה אני אומר: "באתי להראות לכם את דרכי בעולם האיפור, באתי להראות התייחסות שונה לאיפור מקצועי, השיטות אותן אני מלמד בוודאי שונות ואפילו סותרות את השיטות בקורס איפור שאתם מכירים… גלו פתיחות, ספגו יידע והעשירו את עולמכם בעולם האיפור! מכל מאפר אתם יכולים ללמוד משהו חדש, שונה ומרענן!!"

כמובן שלאחר כמה שעות, שהמתח מתפוגג, והם מגלים פתיחות, הם מלאי התלהבות ומתחזקת אצלם התחושה שהבחירה באיפור מקצועי כקריירה לחיים- היא הבחירה הנכונה!

רוב בתי הספר לאיפור בגרמניה, ובאירופה בכלל, משלבים גם לימודי שיער.

 חלק מהתלמידים בוחרים בלימודי שיער מלאים וחלקם מסתפקים בלימודי שיער לתסרוקות, לכלות ולצילומי אופנה.

כשאתה נכנס לבתי הספר הללו, התחושה היא כאילו נכנסת למספרה או למכון יופי. בתי ספר אלו עובדים גם במתן שרותי עיצוב שיער, איפור ללקוחות מזדמנים ועוד.

בדרך כלל כיתת הלימוד נמצאת בחלק האחורי של המקום וזה ממש שונה מאצלנו בארץ.

אני מתייחס לבית הספר שלי, קודם כל כבית ספר! אצלנו יש חשיבות רבה לתכני הלימוד: איפור אופנה, איפור מעושן, איפור חתולי ועוד ועוד.יש חשיבות לכיתות, תאורה, אולפן צילום, לובי להפסקות וקפיטריה…אבל, הנסיעות בעולם הם כיף גדול,וישנה תחושת סיפוק עצומה שאתה משתף ביידע שלך, עוד אנשים ומאפרים לעתיד,מכל רחבי הגלובוס.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן