רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

ורושקה היא אייקון האיפור של החודש

וורה גרפין וון לינורף נולדה ברוסיה להורים גרמנים בחודש מאי של שנת 1939. עם עלייתו של היטלר לשלטון בגרמניה, המשפחה חזרה לגור בגרמניה שם הצטרף אביה של וורה לתנועת ההתנגדות הגרמנית לאחר שהזדעזע מהמראות הקשים של התעללות ביהודים בגרמניה. אמה של וורה היתה דוכסית שהשתייכה למשפחת אצולה גרמנית. כשהיתה בת חמש, הוצא אביה של וורה להורג לאחר שניסה להתנקש בחייו של אדולף היטלר. וורה ומשפחתה בילו את שנות המלחמה במחנה ריכוז ולאחר סיום המלחמה מצאו את עצמן וורה, אמה ושלושת אחיותיה מחוסרות בית.

 

כנערה צעירה לאחר המלחמה, וורה החלה ללמוד בעיר המבורג בגרמניה. לאחר מכן עברה לגור בפירנצה שבאיטליה. בפירנציה, בהיותה בת 20 גילה אותה צלם אופנה איטלקי בשם הוגו מולאס שזיהה את הפוטנציאל הגלום בה והפך אותה לדוגמנית מבוקשת.  במסגרת עבודתה כדוגמנית הגיעה לפריס, שם צורפה לסוכנות הדוגמניות היוקרתית 'פורד' והחלה להרוויח 10,000$ ליום צילומים – סכום שערורייתי בזמנו.

כדוגמנית מצליחה, החלה וורה (שנקראה מעתה ורושקה) לשחק בסרטים והפכה לשחקנית נחשבת. היא עבדה עם האמן הסוריאליסטי סאלבדור דאלי ושיתפה פעולה עם בימאים וצלמים מפורסמים שהפכו אותה לאייקון אופנה של ממש.

בשנות השישים, בשיא הקריירה שלה כדוגמנית בינלאומית מצליחה, הובילה ורושקה פרוייקט ציור גוף מחתרתי בו היא הוטמעה בנוף על ידי ציור גוף מלא, בכל פעם בסצינה אחרת. באותן שנים שמרניות, הרעיון של ציור גוף בעירום נחשב מחתרתי ועורר מחלוקת רבה.

ורושקה פרשה מעולם הדוגמנות לאחר שהסתכסכה עם העורכת הראשית של מגזין 'ווג'. כיום, היא נראית לעיתים על מסלולי הדוגמנות בתצוגות אופנה המוקירות דוגמניות עבר. ציורי הגוף המרהיבים שלה נשארו זיכרון יפיפה לתקופת הזוהר של ורושקה, הילדה הקטנה מגרמניה שהפכה לאייקון אופנה ואיפור.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן