רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

הגבה והטרנד

פגשנו את דוד ישראל ביטון, מאסטר בעיצוב ושיקום גבות, אמן מיקרובליידינג ומורה במגמת הגבות בבית הספר ירין שחף כדי לשמוע ממנו מה הולך להיות מראה הגבות הבא שיגיע אלינו!

בשנות החמישים התהדרו נשים רבות במראה גבות עבה ומלא. בשנות השישים הן נהיו דקות ומעט מעוגלות. הסבנטיז הביאו איתם את הטרנד הדקיק והלא מוגדר ובאייטיז הן הפכו להיות מלאות ובשרניות. שנות התשעים הביאו את הגבות של כולנו לכיוון שונה, עבה יותר בחלק הקדמי ודק בחלק האחורי בעיצוב בקו משולש. לפני כעשור, עת פרצו לחיינו בנות הקרדשיאנס באמצעות הרשתות החברתיות, הן הביאו איתן את טרנד הגבות המפוסלות והאובר-מעוצבות בקשת מלאה וקצה מחודד.

 "בשנים האחרונות אנו עדים לטרנד של גבות במראה טבעי ממש. אלו גבות שעוצבו ממש בקפידה, אומר דוד ישראל ביטון, מאסטר בעיצוב ושיקום גבות, אמן מיקרובליידינג ומורה במגמת הגבות בבית הספר ירין שחף  ומוסיף:  "מאידך מתהדרות בלוק שנראה "כאילו" לא מוקפד בכלל. לוק שנראה בתולי כאילו הגבה הזו הייתה קיימת מאז ומעולם באותו מראה ורק "טיפה" נגענו בה.

מה זאת אומרת "טיפה" נגענו? הרי מעצבים את הגבה?

"זה בהחלט נכון, אנו משקיעים זמן ומחשבה בעיצוב מדויק מאד של הגבה, אבל בניגוד לתקופה של לפני כמה שנים, כשהלוק ששלט הציג גבות מוקפדות ועשויות, הרי שהפעם הרשינו לעצמנו לאמץ לוק פראי מאד. אנו עושים זאת בעזרת סירוק והברשה כלפי מעלה של שיער הגבות והשארת שיערות נוספות למראה פחות חד. אנו גם משלבים  חומרי עיצוב שלא היו קיימים פעם כמו סבונים לעיצוב גבות, ספריי לעיצוב גבות ואפילו פיקסר גבות".

אז עם כל החומרים האלה מעצבים? או שמשאירים הכל פרוע?


"זו בדיוק החכמה שבתחום הזה: אנו משתמשים בחומרי עיצוב מאד מתוחכמים אבל מקפידים לשמור על לוק של "לא נגענו". השאיפה שלנו כמעצבי גבות שהגבה תיראה כמה שפחות עשויה, עד כדי כך שלעיתים אנו לא מורטים בכוונה כמה שיערות מיותרות, רק כדי להשוות לגבה מראה טבעי שכאילו לא התערבנו בעיצובו".

 

ולמה נחוץ הסירוק?

"אם פעם הגבה הייתה חדה וממש משורטטת, הרי שהיום אנו רוצים להציג מראה דו ממדי שלה, ממש "כאילו" השיערות זזות. כשאנחנו מסרקים את שיער הגבה, זה נותן המון כוח למראה שמתקבל ולהבעה של אותה אישה. מצד שני המראה הזה מעניק המון רכות של הפנים ופחות מראה קשוח".

מי מוביל את הטרנד הזה ? מי המודלים לחיקוי?

"נטע אלחימיסטר נכנסה לתודעה הציבורית בשנים האחרונות והלוק שלה, (בעיקר האופן בו הגבות שלה מעוצבות) תפס מאד חזק. למעשה, היא זו שהכניסה את מראה השיער הארוך והאוורירי של הגבות ולא מעט נשים צעירות ונערות התחברו לקטע וביקשו לעצב את הגבות שלהן לפי אותו מראה.

גם השחקנית אניה בוקשטיין שמתאפיינת במראה גבה ייחודי מלידה, הביאה לתודעה טרנד חזק של סירוק גבות שיצר מודל לחיקוי וגרם ללא מעט לקוחות לבוא ולבקש "תעשה לי ראש גבה במראה קופץ" בעקבות זה התחלנו להבריש את שיער הגבה כלפי מעלה וגילינו להפתעתנו עד כמה זה יפה בתור לוק ועד כמה זה נכון גם בתור תיקון למראה של גבות דלילות או חסרות.  הטכניקה הזו של סירוק הגבה כלפי מעלה מחמיאה גם מאד לעור בוגר ולנפילה של עפעפיים רפויים, משום שהיא שומרת על מראה עין פתוח ומורם".

אז רק מברישים גבות? מה עם גזירה כחלק מהעיצוב?

"אני לגמרי לא פוסל גזירה וממש בעד כשצריך ובמינון הנכון:  לדעתי גזירה יכולה לדייק לנו את צורת הגבה המבוקשת אבל היא ממש לא בבחינת "מאסט" לכולם. היא כן מעניקה את העיצוב הסופי וגם אם היא מתבצעת מעט מאד ובשוליים, יש לה יכולת להעניק טוויסט משמעותי למראה הגבות המעוצב. אז כן, אנחנו בהחלט גם גוזרים מעט את הגבה ולדעתי גם נמשיך לגזור כחלק ממלאכת העיצוב כשמה שיתקצר זה אורך השערה ללא פגיעה כלשהי במבנה הגבה".

 

המראה השולט היום הינו מראה "הגבה הישרה" – מה דעתך על זה?  


"הטרנד של הגבה בעיצוב ישר מאד אהוב עלי, הוא מעניק מראה פתוח ומחמיא מאד כמעט לכל מבנה של עין. בשנים הקודמות ניסו לעגל את עיצוב הגבות, מה שכשל בדיעבד כי גרם למראה עיניים "עייף", לאחר כמה שנים התפתח העיצוב "המשולש" של הגבה שגרם למראה זועף וקשוח מדי ועכשיו אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה שבה הגבה האופנתית מתאפיינת במראה שמעוצב באופן ישר שמעדנת מאד את העין ואת הלוק הכללי שנראה נעים ורגוע יותר. חשוב לי לחדד ולומר שלמרות החיבה שלי למראה הגבה הישרה, אני לא מסכים לעצב אותה לכל אחת ובכל מחיר, אינני מקצר את סוף הגבה ע"מ שתיראה בקו ישר ובטח שלא מצייר קו מזויף ולא אמין של זנב גבה באמצעות מיקרובליידינג, מה שמעניק מראה "פייק" ונראה לא אמין. עם כל זה אני חושב שבגלל שהמראה הזה כל כך מוצלח וכל כך מחמיא, הוא כאן כדי להישאר איתנו לעוד הרבה זמן".

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן