רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

גוון מושלם לשפתיים

יום הליפסטיק הבינלאומי שחל החודש הוא סיבה למסיבה אבל גם בימים כתיקונם לא צריך יותר מדי תירוצים כדי לחפש ולמצוא את הגוון המושלם עבורנו

גם אם את לא נמנית על חובבי האיפור, שפתון הינו פריט איפור חובה בתיק האיפור שרובנו לא מוותרות עליו גם אם אנחנו לא ממש אוהבות להתאפר במראה מוקפד או מלא. היכולת של השפתון להאיר את הפנים גם אם הן אינן מאופרות היא ייחודית ויוצאת דופן ולאורך כל שנות ההיסטוריה מאז שהוא הומצא ועד היום, קיימות דעות לכאן ולכאן בעניין אופן בחירת השפתון המתאים, מה הגוון שלך אומר עלייך ועוד ועוד. משפטים רבים נכתבו ועוד ייכתבו, וכולם כאחד יעסקו בגוון השפתון האולטימטיבי שיתאים (אולי) לכל אחת ואחד באשר הם.

על אף שהניסיון מלמד כי בענייני שפתונים, בסופו של דבר, כולנו חוזרים אל הטעם האישי, וכולנו ככל הנראה נמשיך למשוח את השפתיים שוב ושוב באותו גוון, פחות או יותר, עדיין מעניין לגלות ממה אנו מושפעים בבואנו לאמץ אל תיק האיפור שלנו שפתון חדש? כמה משמעות יש לגוון עצמו, לאריזה או לשם המותג?

אם נחזור בזמן אל ההיסטוריה של עולם האיפור, ניתן לגלות בקלות כי גוון השפתון הראשון שנוצר על ידי חברת רבלון, אי שם בשנת 1932, היה אדום לוהט. הדוכסית מווינזדור הייתה אז הסלב הראשונה שאימצה את הגוון שהפך, כצפוי, לפייבוריט של השחקניות ההוליוודיות הגדולות והמפורסמות, שהפכו אותו לפריט חובה בכל תיק איפור. אותו גוון כונה אז REVLON RED, ולא מפתיע בכלל שהחברה שימרה אותו עד עצם היום הזה.

אם נדלג בזמן לעידן הנוכחי, נגלה שבעצם הכול הולך. בישראל המזרח-תיכונית, עדיין נהוג לחלק את גווני הליפסטיקים לקטגוריות של צבעי חורף וקיץ, אם כי בשנים האחרונות נדמה שהגבולות היטשטשו וכאמור, קיץ או חורף, הכול הולך: גווני הפוקסיה-סגול שתפסו בחמסינים האחרונים את קטגוריית ה"הוט ליפס", עשו כניסה מרשימה לשוק השפתונים, רק שבדיעבד גילו המשתמשות כי צבעי הסגול והוורוד-פוקסיה על תת גווניהם הרבים, נוטים להעניק אשליה של גוון צהבהב לשיניהן. תוסיפו לכך את העובדה שמעטות הנשים שזכו בטור שיניים לבן וצחור כשלג, ותקבלו את הסיבה לכך שגווני הניוד הטבעיים דמויי העור נכנסו בשנים האחרונות לשוק בעוצמה רבה, והם כאן כדי להישאר.

אז אם הכל אופנתי והאפשרויות בלתי מוגבלות, באיזה גוון בכל זאת נבחר כדי למרוח את השפתיים בעונה הקרובה? קבלו מורה נבוכים קצרצר למי שמתלבטת:

שיניים מושלמות? אין לך מה להסתיר?

הבחירה האולטימטיבית תהיה דווקא בגווני הפוקסיה והסגולים. אם אתם חשים  שגוון הפוקסיה גדול עלייכם, הרי שגווני הניוד הם תמיד בחירה נכונה, והולכים עם כל איפור עיניים: מעושן כבד או טבעי ועדין. אחרי הכול, לפעמים, גם פוקוס על איפור עיניים כבד יחסית, יכול להיות הדבר הנכון עבורך, ומה שבטוח – הוא לא יימרח בעקבות נשיקה, לוהטת ככל שתהיה.

שפתון עמיד גולדן רוז לרכישה מהירה
עט ליפסטיק עמיד לרכישה מהירה
שפתון קלאסי לרכישה מהירה

בא לכם להפגיז בלוק שפתיים נועז?

זכרו כי הגוון האדום משדר תעוזה רבה, סקסיות ומראה שאי אפשר להתעלם ממנו. אם האופי שלכם נועז או אם בא לכם להיחשב ככאלה, זה צבע השפתיים שלכם.

תאוריות לחוד ומציאות לחוד?

יחד עם כל התיאוריות, שמות הגוונים, הבדלי המחירים והמיתוג המבדל לו זכו חלק מהשפתונים, חשוב וצריך לזכור כי אפילו על במות התצוגות הגדולות בשבועות האופנה האחרונים ניתן היה לראות את כל גווני השפתיים מופיעים במלוא תפארתם – מה שמאשרר בפעם המי יודע כמה שהיום הכול הולך והבחירה נותרה בידינו.

אז מה אנו מציעים לרגל יום הליפסטיק?

לכו עם הלב, כי ליפסטיק הוא בראש ובראשונה אהבה וטעם אישי. ברגע שתחושו נוח עם השפתון שלכם, לא תצטרכו הרבה יותר כדי לשדר "ואוו" לעולם ולכבוש אותו לא רק ביום הליפסטיק, אלא בכל יום מחדש!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן