רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור מקצועי חוצה יבשות

יש ימים בהם אני משוטטת בנבכי האינטרנט במשך שעות, מחפשת משהו מרגש, אמן איפור יוצא דופן שיראה לי משהו שמעולם לא ראיתי. מחפשת, ומעלה חרס בידי. ואז יש ימים, בהם אני נתקלת במשהו שעושה לי את היום וגם את היומיים הבאים. יצירה שמשאירה בי את חותמה ומאלצת אותי לחפש עוד, לחפור, לקרוא, לספק סקרנות שלא יודעת שובע. היום בו מצאתי, בטעות, את אמה האק היה יום שכזה. האמנית האוסטרלית שהחלה את דרכה באיפור ביוטי הביאה את האמנות שלה לידי שלמות אסתטית, נאמנה להשראה ולטכניקה, מתפלשת בכישרון נדיר ובתאווה ראויה להערצה למקצוע שלה.

לפני שנכיר את אמה לעומק, קבלו טיפ קטן לצפיה בתמונותיה של האמנית המדהימה שלפניכם: לעיתים, בעבודותיה של אמה הגבול בין יצירת אומנות 'קלאסית' לאומנות באיפור גוף מטושטש מאוד וקשה להאמין שמתחת לכל האיפור מסתתר בן אדם. הביטו היטב בצילומים, בכל אחד מהם מסתתרת דוגמנית.

אמה האק נולדה בשנת 1972 בעיר הקטנה אדלייד שבדרום אוסטרליה הרחוקה. הילדה הקטנה שאהבה לצייר יותר מהכל חיפשה דרך יצירתית להתפרנס מהאומנות שלה, והלכה ללמוד איפור מקצועי. בראשית דרכה, עסקה אמה באיפור ביוטי קלאסי (בעיקר עבור כלות ומלוות) ולמדה גם את מלאכת עיצוב השיער על מנת להשלים את סל השירותים שהיא מציעה. אמה מעידה על עצמה שהיא מאוהבת בטבע, ונהנית מאוד לגור בדרום אוסטרליה העשירה בניגודים: הרים נישאים מצד אחד, חופים אינסופיים מנגד, מדבריות עצומות ויערות עד, כל אלה מהוים השראה מדהימה לכל עבודותיה. לפני כעשרים שנה החלה אמה לעבוד כמאפרת במסיבות יום הולדת של ילדים, שם עסקה בעיקר בציורי פנים. התמדה ותשוקה עזה למקצוע גרמו לה לאזור כוחות ולמנף את עבודתה ממעצבת שיער ואמנית ציורי פנים לאמנית רב תחומית המתמחה בציורי גוף. בשנת 2001 זכתה במקום הראשון בתחרות בינלאומית לציורי גוף שהתקיימה בהונג קונג. שנה לאחר מכן, בעזרת כישורי הארגון המופלאים שלה, הביאה את התחרות הביתה לאדלייד. באותה שנה במהלך פסטיבל אמנות גדול שהתקיים גם הוא באדלייד זכו ציורי הגוף של אמה, אותם ציירה על סלבריטאים מקומיים בתשבוחות רבות ומינפו את הצלחתה לאין שיעור.

בשנים שלאחר מכן, שיתפה אמה פעולה עם מגוון רחב של אמנים ביצירת עבודות אמנות וציור גוף שעמדו לצד אמנות מודרנית שהוצגה בכל העולם.

בשנת 2005 חיפשה אמה דרך עצמאית. הדחף ליצור פרויקט שהוא כולו שלה השתלט עליה והיא החלה לחפש דרך מקורית לשלב דמויות אנושיות בתוך קירות דוממים. המטרה היתה לטשטש את הגבולות בין המראה האנושי לנוף שסביבו. בחנות כלי בית קטנה בעיר מולדתה מצאה אמה קולקציה קטנה של טפטים מאויירים לקיר. הקולקציה שהיתה מורכבת מאלמנטים עדינים ומעוצבים בקפידה שבתה אותה, והיא החליטה ליזום עבודה בשיתוף עם מעצבת הטפטים, פלורנס ברודהרסט. התוצאה היתה קולקציה של עבודות אומנות מרהיבות בהן אמה הטמיעה דוגמניות בתוך עיצובי הטפטים השונים. בפעם הראשונה, היתה זו אמה שצילמה את התמונות של עבודותיה וכך בעצם גם השיגה סגירת מעגל – מההתחלה ועד לטאץ' הסופי, כל העבודה יכולה לשאת את שמה בגאווה.

אמה חתומה על אינספור קולקציות מרהיבות של איפור גוף, כאמנית בפני עצמה ובמסגרת שיתופי פעולה עם אמנים אחרים. הקולקציה האחרונה של האמנית המטריפה הזו נקראת Native Mandala. הקולקציה מציגה חיות בר אוסטרליות, המוחזקות על ידי מודליסטיות עוטות ציורי גוף בהשראת הסביבה הטבעית של אותה חיה. כך, דוב הקואלה נראה כאשר הוא מוטמע בתוך ציור עלי אקליפטוס, הינשוף בין עלי עץ לילי, ועוד….

אין לדעת מה יהיה הצעד הבא בקריירה המופלאה של האמנית אמה האק, מה שבטוח הוא שהיא תמשיך להפתיע ולהתעלות על עצמה שוב ושוב. לנו נשאר רק להביט מהצד, ולהנות!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן