רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור לצילומי טלוויזיה

טאצ'אפ ומצלמים!

כל צילום של קטע וידאו לריל'ס, לסטורי ולטיקטוק מהונדס בעזרת לא מעט פילטרים אז למה שלא ניערך אליו גם ברמת האיפור? לקראת יום הטלוויזיה הנה כל הטיפים

יום הטלוויזיה שיצוין באמצע נובמבר מזכיר לנו שכולנו בעצם סוג של כוכבים: כמעט כל אחד מאיתנו שמנהל/ת ערוץ באחד או יותר מהרשתות החברתיות נזקק לעמוד מול המצלמות ו"לעבור" אותן בשלום.  צמד המילים "לעבור מצלמה" מצביע על הצורך להצטלם ולהיראות במיטבנו כשהכוונה אינה בהכרח להתאפר ולהסתרק כמו דוגמנים אלא לנטרל פגמים בעור הפנים שנוטים לבלוט כתוצאה מתאורת צילומים וכתוצאה מחדות המצלמה ומזויות הצילום עצמן.

 

זו בדיוק הסיבה שבגללה כל מי שמצטלם לערוץ כלשהו נזקק להבנה בסיסית באיפור לצילומים או בשירותי איפור מקצועיים ממאפר/ת שמתמחה בכך. כך או כך, כדי להבין את רמת החשיבות של נושא האיפור לקרתא צילום, חשוב להבין את המרחק בו נעמוד ביחס למצלמה ולתאורה, משום שאם מדובר בצילומי תקריב, יש בהחלט מקום להתעמק ולהשקיע ברמת הפרטים והגימורים של האיפור ולעומת זאת אם הצילומים מציגים את המצולמים מרחוק- לא בטוח שיש להתעמק באיפור לפרטיו, אם בכלל.

איפור טלוויזיה

הנה כמה מושגי יסוד אשר כדאי להכיר, אשר מתארים את פורמט הצילום:

צילום קרוב: קלוז אפ
צילומי קלוז אפ (Close-Up) מעידים על קרבה רבה למצולם.  צילומים כאלה כוללים את הראש של המצולמ/ת ולעיתים גם את הצוואר ומעט מהכתפיים.  לעיתים הפריים (מסגרת הצילום) הינו "פתוח" יותר, מה שהופך את הצילום ליותר רחב. קרבה כזו מכונה "מדיום קלוז-אפ" (Medium Close Up) והכוונה לצילום הכולל את הראש, הכתפיים והחזה.  בעת צילום חלקי פנים (שפתיים, עיניים וכו') נהוג להתקרב למצולם מאד בצילום שנקרא "אקסטרים קלוז-אפ" (Extreme Close Up) צילום כזה מתעמק בפרטים הקטנים והעדינים ביותר בתווי הפנים של המצולמים.

צילום בינוני: מדיום שוט
כשמצלמים במרחק של "מדיום שוט"  (medium shot) מתכוונים להציג את המצולמים בדרך כלל בפורמט של חצי גוף, מגובה המותניים ומעלה.

צילום גוף מלא: לונג שוט

כשמצלמים במרחק של "לונג שוט" (Long shot) מתכוונים להציג גוף מלא של המצולמ/ת, מכפות הרגלים עד לראש.

 אז איך מאפרים לצילומי טלוויזיה?

קיימת הנחת יסוד מוטעית שאיפור לטלוויזיה חייב להיות כבד, מה שאינו מדויק כלל. האורות הבהירים של אולפני הטלוויזיה יכולים "לשטוף" את צבעי האיפור  ולפיכך אפשר בהחלט להשתמש במוצרי איפור יומיומיים וקלילים רק חשוב לשים לב שהתוצאה לא יבשה מדי , לא מבריקה מדי ולא מתייבשת ונסדקת על עור הפנים.

פריימר שקוף לכל סוגי העור לרכישה אונליין לחצו כאן!
פודרה דקה במיוחד שמאפשרת פידורים חוזרים לרכישה אונליין לחצו כאן!

חשוב להקפיד על ביצוע הצללות איכותיות, גם לגברים וגם לנשים, משום שהתאורה השוטפת גורמת למראה הפנים להיראות שטוח. עוד חשוב להימנע משימוש בצבעים מבריקים/ מנצנצים/ שימרים על מנת שאלה לא ירצדו על המסך או יחזירו אור.  אין כל מניעה להשתמש בצלליות חצי מבריקות או בגלוסים חצי מבריקים, אך אין להשתמש בפודרות מבריקות או בשימרים, על מנת שעור הפנים לא ייראה מיוזע.

ברמת הכנת העור לאיפור חשוב לזכור כי אם יש לכם עור פנים שמן במיוחד (או אם הופקדתם על איפורו/ה של מישהו/י כזה/ו), חשוב להכין את עור הפנים באמצעות פריימר מונע הברקה.

בתחום המייקאפ ניתן לבחור לעבוד עם מייקאפ במרקם נוזלי /קייק /סטיק ובלבד שהגימור שלו לא יהיה אטום ולא שקוף. הקפידו על הסוואת כהויות באמצעות קונסילר ייעודי, כסו היטב פצעונים  ובנוסף הקפידו מאד על פידור טוב ויסודי של הפנים.

ולהשתמש בפודרה מהסוג שמאפשר פידורים חוזרים , היות ופודרה רגילה עלולה לקבל מראה כבד לאחר מספר פידורים, מה שיחייב את החלפת איפור הבסיס.

חשוב לזכור שכל גוון בו תבחרו לאפר נשטף תחת תנאי התאורה ולכן צפוי להיראות בהיר מכפי שהתכוונתם. זו הסיבה אשר בגללה מומלץ להשתמש בשני גווני סומק, על מנת להעמיק את הגוון שלו, להימנע מבחירת צבעי שפתיים בהירים מדי, להגדיר את השפתיים עם תוחם בגוון טבעי (אך לא כהה מדי) ולוודא כי קיימת אחידות בין גוון הפנים לבין גוון המחשוף,הידיים והאוזניים. אם יש צורך, ניתן להשתמש בברונזר על מנת לאזן את הגוונים.

ברמת איפור העיניים ניתן להשתמש בהמון מסקרה ובתיחום עיניים מודגש- המצלמה לא רואה את זה כמשהו מוגזם, גם לא כשמצלמים בזווית קרובה מאד (באקסטרים קלוז-אפ).

תיקוני איפור: כדאי לדעת כי ברוב המקרים האיפור באולפנים מחזיק מעמד במשך שעות ולכן התיקונים הצפויים יהיו מינימאליים בדרך כלל ויכללו לרוב רק ספיחת שומן, פידור קל או חידוש שפתון.

במידה ומאפרים גבר קרח, חשוב לזכור כי קרחות נוטות להבריק במיוחד בגלל התאורה העילית הנהוגה באולפנים. זו הסיבה שיש להקפיד על שימוש במייקאפ בגימור מאט (לא שקוף ולא מבריק) ובנוסף להקפיד על פידור מאסיבי באמצעות פודרה בגימור מאט (לא פודרת HD). במידה ובגמר הפידור הקרחת עדיין מבריקה, מומלץ לבדוק עם התאורן אופציה לשינוי זווית של התאורה העילית.

אם למאופר יש זיפי זקן קטנטנים, ניתן לאפר אותם בעדינות בעזרת מייקאפ ביניהם. לעומת זאת, כאשר מדובר בזיפים צפופים מאד ו/או זקן ארוך, מורחים מייקאפ ומטשטשים אותו עד לקו צמיחת השיער, שאותו לא עוברים בכל מקרה.

בתאריך 22/11/2021 נקיים בבית הספר השתלמות מאפרים בנושא איפור לטלויזיה, סדרות ושידורים חיים.

>>כל הפרטים כאן<<

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן