רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור כלכלי

מילה על עבודות איפור 'חינמיות'

שוק האיפור בארצנו הקטנטונת פרוץ למדי. אנשי מקצוע רבים בתעשיה מרשים לעצמם לדרוש ולקבל שירותי איפור בחינם או בעבור סכומים מצחיקים תוך הבטחה של קרדיט צילומים עבודות בתשלום בהמשך הדרך.

אלה הן השאלות שעלינו לשאול את עצמנו לפני שאנו מסכימים לעבוד בחינם:

– מה אנו מרוויחים מן העבודה? מעבר לניסיון איפורי, מכל עבודת איפור (קטנה או גדולה) חשוב שנקבל שכר. גם אם השכר איננו מתבטא בכסף, חשוב שתהיה לנו סיבה טובה לקום בבוקר להעניק שירות יוקרתי בלא תמורה כספית.

– במידה והחלטנו לאפר בתמורה לקרדיט או תמונות, חשוב להתעניין ולברר מי מצלם, ואיפה נקבל את הקרדיט המיוחל. במידה ואמן איפור מעוניין לעבוד עם כלות, קרדיט במגזין המיועד לאוכלוסיה של בליינים במסיבות טראנס הינו חסר משמעות. חשוב לא להתבייש, ולבקש לראות את תיק העבודות של הצלם איתו אנו עתידים לעבוד על מנת לקבל החלטה מושכלת – האם 'שווה' לנו לאפר בתמורה לצילומים?

– האם העבודה תשתלם לנו בטווח הארוך? האם יש עתיד מקצועי עם צוות ההפקה? חשוב לבנות קשרי עבודה איכותיים שישרתו אותנו לשנים רבות. עבודה עם צלם מפורסם דוגמנית או אישיות מפורסמת מפיקים בימאים מצליחים תשתלם בעתיד (בהנחה שעשינו עבודה טובה).

לאחר שקיבלנו החלטה להסכים לעבודת איפור מסויימת, כיצד מתמחרים את הזמן, המאמץ והחומרים שלנו בצורה יעילה? חשוב לקחת מספר אלמנטים בחשבון בתמחור עבודת איפור:

– מיקום –  אם סט הצילומים נמצא במרחק הליכה מאיתנו, ניתן לוותר על תשלומי נסיעה, אולם אם יש צורך בנסיעה ללוקיישן מרוחק, חשוב לחשב את כל הוצאות הנסיעה במחיר האיפור (דלק או כרטיס נסיעה, זמן הנסיעה וכו').

– חומרים –  איפור ערב לכלה או מלווה זול בהרבה מאיפור על סט של סרט אימה שבו שלל אפקטים מיוחדים. חשוב להעריך את שווי החומרים בהם נשתמש ובמידת הצורך, להעלות את מחיר האיפור על רקע שימוש בחומרי איפור יקרים.

– זמן – חשוב להחליט מראש כמה נרצה להרוויח לשעת עבודה, ולתמחר את עבודת האיפור בהתאם.

– יכולת מיקוח – אחד הכללים החשובים בכל עסק, הוא השארת מרווח מיקוח שיהיה רווחי. שוק האיפור הישראלי מכתיב מציאות שבה סביר מאוד להניח שיתמקחו איתנו על המחיר ההתחלתי שנציע. על כן, יש לתמחר את העבודה ב- 10% יותר ממה שנרצה לקבל בסופו של דבר על מנת להשאיר לעצמנו מרווח נעים למשא ומתן על המחיר.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן