רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איך להתאפר עם מסכה בתקופת הקורונה?

החיים לצד וירוס הקורונה דורשים מאיתנו להתמודד עם שינויים רבים בכל תחומי החיים, מתעסוקה דרך חיי הפנאי ועד להרגלי היומיום שלנו. המסכה הרפואית שכולנו מחויבים לעטות על פנינו, בוודאי משפיעה על עור הפנים שלנו ועל האופן שבו אנחנו נוהגות להתאפר. רבות מאיתנו שעוטות את המסכה במשך שעות ארוכות, לא תמיד בתנאי מזג אוויר אידיאליים, מבחינות בשינויים בעור הפנים ובעמידות האיפור. באזורים בפנים הנמצאים מתחת למסכה, מצטברים עודף לחות, לכלוך וחיידקים, מה שעלול לגרום לשינויים בעור כגון יובש, קילופים או שומניות יתר, ובעקבות זאת, להסרה מהירה של האיפור, שלא מצליח לשרוד זמן רב בתנאים הללו.

אז איך מטפלים בעור הפנים שלנו כדי לצמצם ככל הניתן את הנזק שעלול להיגרם בעקבות עטיית המסכה?

מיכל הרץ, מאפרת וקוסמטיקאית, מנטורית בכירה ומנהלת לימודי האיפור בבית הספר 'ירין שחף', משתפת בהמלצות שלה לתקופת הקורונה:

הדבר החשוב ביותר שיש להקפיד עליו הוא ניקיון טוב של הפנים עם חומרים שלא מייבשים את העור (מומלץ מוצרים נטולי אלכוהול), גם לפני חבישת המסכה וגם בסיום היום. חשוב למרוח קרם לחות שמותאם לסוג העור, על מנת שלא לגרום לשומניות נוספת. מומלץ מאוד שהמייקאפ שבו משתמשים יתאים לעור, ולא יהיה שומני. חשוב גם לפדר היטב את הפנים, רצוי אפילו עם טלק, שסופח שומניות עודפת בצורה יעילה יותר מפודרה.

כל עור מגיב אחרת והשפעות עטיית המסכה הן שונות ומגוונות אצל כל אחת מאיתנו, ולכן יש להיות קשובות לשינויים בעור ולפעול בהתאם. במקרה של ריבוי פצעים ושומניות, כדאי להימנע מקרמים ומייקאפים שומניים ולהקפיד על ייבוש האזור באמצעות טלק. במקרה של יובש, יש להרבות בלחויות ובשמנים כדי להרוות את העור. יחד עם זאת, יש לתת את הדעת לכך שחיידקים מתפתחים יותר במצב של לחות ושומן ופחות במצב של יובש. 

בלימודי האיפור בבית הספר שמים דגש מיוחד על הכנת העור לאיפור ושימוש במוצרים המתאימים ביותר לסוג העור ולנסיבות האיפור (מזג אוויר, שעות ביממה, מקום השהות של המאופרת ועוד).
ואיך נכון להתאפר כשחצי מהפנים שלנו מוסתרות מתחת למסכה?
באופן בלתי נמנע, אזור העיניים יקבל את מירב תשומת הלב והפוקוס, ולכן מיכל ממליצה לשים דגש על איפור העיניים, להקפיד על מסקרה וסירוק ומילוי הגבות. תוספת של שימר על עצמות הלחיים תיתן גם היא דגש נוסף לחלק העליון של הפנים. באזורים שמתחת למסכה רצוי להשתמש בחומרים עמידים ככל הניתן, למשל, שפתון עמיד שיחזיק מעמד גם ברגעים שבהם אנחנו מסירות את המסכה. הדרך הטובה ביותר לוודא שהאיפור שלכן אכן עמיד הוא לבדוק האם המסכה שלכן מלוכלכת באיפור אחרי שחבשתן אותה. אם יש איפור על המסכה – הוא לא מקובע מספיק ולא עמיד.

ולסיום, כמה נקודות חשובות לגבי עטיית מסכה, בתקווה שהתקופה הזאת תהיה מאחורינו במהרה ונוכל לחשוף שוב את פנינו לאוויר העולם, ובאיחולי בריאות לכולנו: לא כדאי לגעת במסכה עצמה, אלא רק בגומיות שבצדדים. כל נגיעה והצמדה של המסכה לעור עלולות לגרום להצטברות חיידקים על העור. בכל הזדמנות שיש, מומלץ לאוורר את האזור שמתחת למסכה.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן