רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

המדריך לאיפור לעור בוגר

עור בוגר ללא ספק דורש התייחסות וטיפול מיוחדים, בעיקר מאיתנו כמאפרים. לרוב, מדובר בעור שסימני השנים ניכרות בו, והוא עשוי להתאפיין באחד יותר מהמאפיינים באים: רפיון וחוסר אחידות בגוון, קמטים וקמטוטים, כתמי פיגמנטציה, דלילות בשיער הגבות והריסים, צניחת עפעפיים ועוד. כל אלה מצריכים מאיתנו התאמה מדויקת של מוצרים ושימוש בטכניקות הנכונות, שיספקו עבור הלקוחה שלנו את האיפור המחמיא ביותר ויחד עם זאת, ייצרו מראה רענן, נקי ולא עמוס מדי. על אף שנראה כי העור הבוגר מפגיש אותנו עם לא מעט אתגרים, ברוב המוחלט של המקרים איפור נכון לעור בוגר יגרום ללקוחה שלנו להרגיש נפלא ולנו – להתמלא בסיפוק ובגאווה.

קורס האיפור שלנו בבית הספר "ירין שחף" כולל שיעור איפור סקטוריאלי, שבו, בין היתר, לומדים התלמידים כל מה שצריך לדעת כדי לאפר עור בוגר בצורה נכונה ומחמיאה, ולהביא לתוצאה הרצויה מבחינתנו ומבחינת הלקוחה שלנו.

בכתבה הבאה, אורית ויזל, מורה בבית הספר, מאפרת ומורה לאיפור בעלת יותר מ-25 שנות ניסיון בתחום, המתמחה באיפור לעור בוגר, תמנה כמה מהאתגרים שאנחנו עשויים לפגוש כשאנו מאפרים עור בוגר, ותסביר על כל הדרכים להתמודד איתם בצורה איתם בצורה הטובה ביותר. 

הכנת עור הפנים לאיפור 

האתגר: ככל שמתבגרים, העור נראה עייף ורפוי.

להכנת העור יש תפקיד מפתח בתוצאה הסופית של האיפור שלנו. כדאי להקדים ולהכין את העור בעזרת מסכות פנים או סרומים בעלי אפקט מתיחה. לאחר מכן ניתן למרוח פריימר או קרם לחות בעל מרקם קליל אשר ישמש כבסיס לאיפור ויבטיח שיפור משמעותי במרקם העור, בעומק הקמטים והקמטוטים ובכושר ההישרדות של האיפור על הפנים. חשוב להימנע מקרמים שומניים במיוחד, אשר יקשו על היספגות המייקאפ. 

בחירת מייקאפ 

האתגר: מייקאפים בעלי כיסוי גבוה אשר מסווים את הכתמים וחוסר האחידות, עלולים לגרום גם להדגשת הקמטים והקמטוטים בעור.

במקרים כאלה נעדיף להשתמש במייקאפים שגם מכסים פגמים וגם מחמיאים לעור בוגר ומעניקים לו אשליה ויזואלית של עור חלק יותר. ברוב המקרים, מדובר במייקאפים בעלי מרקם נוזלי או קרמי, אשר מכילים חלקיקים מחזירי אור, הגורמים למראה מתוח ומלא יותר של העור. מומלץ, ככל האפשר, להימנע משימוש במייקאפים ובקונסילרים מוצקים, במיוחד באזור שמתחת לעיניים, מחשש להדגשת הקמטוטים הרבים שנמצאים באזור הזה.

שימוש בפודרה

הפודרה הינה, ללא ספק, "אויבת הקמטים" מספר אחת, והיא מדגישה כל קמט וקמטוט. לכן מומלץ להמעיט ככל שניתן בחומר, להשתמש במברשת פודרה מתאימה ולפדר בעדינות רבה, בעיקר באזור שמתחת לעיניים. 

הנחת סומק 

כשמאפרים עור בוגר, עדיף שלא להשתמש בשימרים ובחומרים מבריקים, שמבליטים מאוד את תלת הממד של הקמטוטים, ולבחור בסמקים בעלי גימור מאט.

איפור הגבות 

האתגר: עם השנים הגבות דוהות ונעשות דלילות

מומלץ לא לוותר על שלב איפור הגבות, משום שהתוצאה שווה את המאמץ: גבות מודגשות ומשורטטות מעניקות מסגרת נאה ביותר לעין ומשפיעות מאוד על המראה הכללי. אם נדרשתם למלא גבות דלילות אפשר להשתמש בעפרון גבות, או במברשת זוויתית מדויקת טבולה בג'ל או בצללית בגוון תואם לגוון הגבות ובגימור מאט. טכניקת האיפור נעשית על ידי קווקווים דקים, ממש כאילו מציירים שערות. חשוב להימנע מלצייר קו אחד ומוחלט, משום שהמטרה היא ליצור מראה טבעי ככל האפשר.

הנחת צלליות

גם במקרה הזה, כדאי שלא להשתמש בצלליות מבריקות על גלגל העין, שמתאפיין לרוב בקמטוטים, אבל בהחלט ניתן ומומלץ להשתמש בצללית בהירה ומבריקה על עצם הגבה.

תיחום העין 

האתגר: בגלל נפילת מבנה העפעפיים, לא תמיד מתאפשר תיחום חד

שימוש באיילינר עמיד יבטיח מסגרת אשר תדגיש את מבנה העין מבלי ללכלך או להכתים את העפעף. 

עיבוי והארכת ריסים 

האתגר: הריסים נעשים קצרים, דקים ודלילים ככל שהגיל עולה. 

במקרים כאלה, עדיף להשתמש במסקרה מאריכה ריסים – ככל שהריסים יהיו ארוכים יותר, כך מראה העין הסופי יהיה מחמיא יותר. אם הריסים דלילים מאוד, ניתן ורצוי גם להדביק ריסים מלאכותיים בודדים או שלמים לפי לצורך.

איפור שפתיים 

האתגר: השפתון נוטה "לברוח" דרך הקמטוטים שסביב השפתיים ויוצר מראה לא מחמיא. 

שימוש בפריימרים לשפתיים תורם רבות לצמצום מראה הקמטוטים סביב השפה, היות והפריימר מעניק מראה תפוח יותר לאזור עליו הוא מונח. עדיף לוותר על שימוש בגלוס, מאחר ומרקמו השמנוני אינו עמיד כלל. כדי להשיג עמידות מירבית של השפתון, ניתן למלא את כל שטח השפתיים באמצעות התוחם עצמו ומעליו למרוח שפתון, או להשתמש בשפתון מסוג עמיד במיוחד.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן