רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

טיפים לטיפוח הפנים

כולנו חושקות בעור יפה, חלק ונטול פגמים ומוכנות להוציא כל סכום כמעט כדי להגשים מטרה נעלה זו ולהתהלך בפומבי כאילו היינו בובות חרסינה. אבל דווקא הדברים הקטנים שלא תמיד שמים אליהם לב, הם אלו המבדילים בין עור מושלם לכזה שיאלץ להמשיך ולהסוות את עצמו תחת מעטה המייקאפ. אז איפה טעינו ומה ניתן לשפר? הכתבה הבאה תשפוך קצת עור, סליחה, אור על הדברים.

את שבעת הטיפים שלפניכן אתן מוזמנות לגזור ולשמור:

1. הקפידו להסיר איפור ולנקות את פניכן לפני השינה – נכון, אנחנו לפעמים מאוד עייפות / תשושות / מותשות ואנחנו מצטיינות בהמצאת תירוצים, אבל העור סופג הכל והוא האחרון ששוכח. תחשבו מה עובר עליו במהלך היום; לא רק שהעמסתן אותו בכמויות איפור מסחריות, גם העזתן להתהלך בפומבי באיפורכן המצודד בעוד עורכן סופג את לכלוך הסביבה ובל נשכח תופעות טבעיות כגון הפרשת שומן בעור והזעה. עכשיו נשאל את שאלת מיליון הדולר "אתן באמת רוצות את כל זה על פניכן?" כמובן שלא! אתן אמנם ישנות בלילה אבל עורכן ממשיך לעבוד. אנא, שחררו אותו לחופשי מעול היום רווי האבק, הרעלנים והלכלוך ותנו לו לעשות עבודתו נאמנה בעודו נקי.

Avesun/Shutterstock.com

 

2. אל תשתמשו בקרם יום כקרם לילה – הן קרם היום והן קרם הלילה הם שני מוצרים הכרחיים בשגרת הטיפוח שלנו: קרם היום הקליל מלחח את עורנו ומהווה בסיס טוב לאיפור המתלווה אליו (יודעות דבר יעידו כי הנחת מייקאפ על פנים ששכחו את לחותן מסתיימת בטרגדיה מקומחת ונטולת אחידות). קרם לילה כבד במרקמו, נספג לאיטו ומאפשר לעור לעשות את עבודת התיקון הלילית הברוכה שלו. את ה- SPF ודומיו השאירו לבוקר, הירח אינו משזף את עור הפנים, זה בדוק.

3. שימוש בקרמים המתאימים לעורנו – כפי ששגרת חיינו דינמית ומשתנה בקצב מסחרר, כך גם עורנו; מזג האוויר, גיל, לחץ, שינויים הורמונליים, תרופות, זיהום אוויר ועוד ארסנל נרחב של גורמים נטולי רחמים. אז נכון, יש לנו סנטימנטים לקרם המעולה לעור שמן שבן הזוג רכש עבורנו בקוריאה, אבל עורנו בחורף מיובש להחריד ומשווע למעט לחות. פשוט היו עם אצבע על הדופק וגוונו את שגרת הטיפוח בהתאם להלך הרוח.

luminaimages/Shutterstock.com

 

4. אל תוותרו על מקדם הגנה – בין אם אתן עובדות במשרד סגור ובין אם שמי החורף הסגריריים מהתלים בכן, דעו כי השמש עדיין פוגשת את עורכן וזכרו כי נזקה מצטבר. קרם יום המכיל SPF או מקדם הגנה המצטוות לשגרת הבוקר הטיפוחית יגנו עליכן מפני נזקי השמש (ואם אינכן חוששות מסכנות השמש הבריאותיות, דעו כי היא מאיצה את תהליך הזדקנות העור).

5. הקפידו לנקות את מכשיר הטלפון הסלולארי שלכן – הנייד שלכן הוא בית גידול נפלא לחיידקים, מצב בלתי נמנע בהתחשב בעובדה שאתן לא מסירות ממנו את היד ומצמידות אותו לפניכן בעודכן משוחחות בו. בדיקות מעבדה מראות כי כמות חיידקי ה-E coli בו לא מביישת תא שירותים ציבורי ועל כן טרחו לחטאו במגבון אנטי בקטריאלי או ספוגית המוטבלת באלכוהול מעת לעת.

cunaplus/Shutterstock.com

 

6. העור זקוק ללחות פנימית כפי שהוא זקוק לליחוח חיצוני – או בשתי מילים "שתו מים". שמונה כוסות ביום (לפחות) יעשו פלאים עם עורכן ואתן תיהנו מ"מתיחת פנים טבעית". אם אתן לא צמודות לבקבוק המים, תשמחו לדעת כי פירות וירקות בצורתם הגולמית יכולים לאזן את משטר המים בגופכן (ואם כבר נגענו במזון, עשו לעורכן טובה וצמצמו את כמויות הג'אנק פוד, גם גופכן יודה לכן).

7. הקפידו לישון את שנת היופי שלכן – אמנם היפהפייה הנרדמת קצת הגזימה, אבל 8 שעות ביום בהחלט יעשו את העבודה. מלבד האיזון ההורמונלי שמושג בשנת לילה טובה, עורנו עובר ממצב של הגנה למצב של תיקון; הוא מרענן תאי עור ונפטר מתאים פגומים. לילה נטול שינה נותן אותותיו בעור: גוון אפרפר, עיגולי "פנדה" שחורים מסביב לעיניים, התפרצות פצעונים ושלל פגעי עור לא סימפטיים אחרים (פסוריאזיס, אקזמה, סבוריאה ועוד).

lenetstan/Shutterstock.com

גזרתן? שמרתן? הקפדתן? נכון שעכשיו אתן נראות מיליון דולר? אמרנו לכן…

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן