רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מאפרת החודש מרץ 2012

מתי למדת איפור ואיך בחרת במקצוע הזה ובבית הספר של 'ירין שחף'?

התחלתי להתעניין באיפור כשהייתי בת 13. הייתי פעילה בסטודיו לתאטרון כשהבנתי פתאום שמשחק מעניין אותי הרבה פחות מאיפור…

איפור היה בשבילי תחביב נחמד אבל באותו שלב ממש לא הייתי מנחשת שאבחר באיפור כמקצוע עיקרי. יום אחד מצאתי איזה בלוג באינטרנט, שבו היתה הפקת איפור של ירין. נכנסתי לאתר הבית של בית הספר, חיטטתי קצת, התרשמתי מאוד ויום לאחר מכן פשוט הגעתי לבית הספר ונרשמתי לקורס. זה  היה בשנת 2006, בזמנו היו לירין רק שני מסלולים בבית הספר ולמדתי בשניהם. זה בהחלט היה אחד המהלכים הכי ספונטניים בחיי.

ספרי קצת על הדך שעברת בתחום, מה עשית מיד אחרי הקורס? איך שיווקת את עצמך? אילו עבודות עשית? איך התקבלת לסוכנות של ירין?

האמת היא שמיד לאחר הלימודים התקבלתי לסוכנות המאפרים בבית הספר ונשלחתי לסטאג' בתכנית הבוקר של 'רשת'. במסגרת העבודה בתכנית יצרתי קשרים עם אנשים שונים בתעשיה, כנראה שהשארתי עליהם רושם חיובי ומקצועי משום שמיד אחרי תכנית הבוקר הוזמנתי לאפר בצילומי התכנית 'דברים טובים בשבע' עם סיגל שחמון. מאוד נהניתי מהעבודה בטלויזיה אך לא היה לי את האומץ לעזוב הכל ולצאת לדרך עצמאית כמאפרת. הייתי צריכה את הביטחון הכלכלי של עבודה קבועה, אז מדי פעם איפרתי בהפקות שונות, איפרתי חברות שלי למסיבות ופעם בשנה הייתי מגיעה לפגישה עם גלי (גרינפלד-דרייר, מנהלת סוכנות המאפרים) על מנת שתתן לי פידבק על העבודות שלי. תמיד הרגשתי מאוד מחוברת לבית הספר אז היה חשוב לי לשמור על קשר. לפני כשנה וחצי החלטתי שכדי באמת להצליח כמו שאני רוצה בתחום האיפור, אני חייבת לקחת סיכון. התפטרתי מעבודתי, הודעתי בסוכנות המאפרים שאני פנויה לעבודות בכל זמן והתחלתי לאפר כעצמאית.

התחלתי לעבוד בהפקות קטנות תמורת תמונות, סרטי סטודנטים עבור קרדיט ולאחרונה השתתפתי בכמה פרויקטים גדולים בטלוויזיה כמו 'שחקו אותה בגדול' של 'רשת' ו'לעוף על המיליון' בערוץ 10.

מה החלק שאת הכי אוהבת והכי פחות אוהבת בעבודה כמאפרת?

החלק האהוב עלי הוא לפגוש אנשים שונים, לחוות חוויות עבודה שונות בתכלית בכל פעם מחדש. אני מאוד אוהבת לקחת חלק ביום המיוחד של כלה ולהתרגש איתה, לקבל מחמאות בנוסח 'התאפרתי 5 דקות בבוקר וקיבלתי מליון מחמאות בעבודה!' יום אחרי שהעברתי סדנא לאיפור אישי… אני אוהבת איפור אפקטים ותיאטרון, אני מאוד אוהבת לאפר בטלויזיה על אף הלחץ בעבודה. קשה לי מאוד לחשוב על חלק במקצוע שאני לא אוהבת, אם להיות כנה לגמרי.

 את מי את חולמת לאפר (חי או מת)?

אין לי דמות ספציפית בראש שהייתי רוצה לאפר, אבל החלום שלי הוא לאפר בסרט אימה מלא באפקטים מיוחדים של פציעות וקטיעות. מעט חולני אני יודעת, אבל זה החלום.

תני טיפ למאפרת בתחילת הדרך.

הטיפ הטוב ביותר שאני יכולה להציע למאפרת מתחילה זה באמת להיכנס למקצוע עם מחוייבות מלאה אליו ולעצמך. לרצות, לאמין בעצמך ולא להרים ידיים גם כשנדמה שהדברים לא זזים לשום מקום. שום דבר לא קורה ברגע, חייבים הרבה סובלנות והתמדה.

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן