רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

מוצרי איפור קונים בחוכמה

קניית מוצרי איפור יכולה להיות חוויה של צבע ויופי או חוויה מתסכלת ומאכזבת. כמעט כל אישה מכירה את הקושי להחליט, בהיכנסה לחנות, איזה מוצרים מכל המלצות הדיילות כדאי שתקנה, וזאת לאור הידיעה שבבית ברשותה מגירה הנוטה להתפקע ממוצרי איפור שרובם לא בשימוש. איזה מוצרי טיפוח כדאי שיהיו לך בתיק האיפור? איך תבחרי מייק-אפ שבאמת מתאים לגוון וסוג העור שלך? כיצד תדעי באם הצללית שנראית לך זוהרת בחנות אכן נחשבת טובה? איך תדעי אם הליפסטיק שברשותך טוב או מקולקל?

 בפתח הדברים חשוב לומר כי ב-10 השנים האחרונות, רוב חברות האיפור, העממיות והיוקרתיות כאחד, מייצרות מוצרי איפור טובים ויעילים. תוצאת האיפור המושלם אינה תלויה רק באיכות המוצר כי אם באופן הנחתו על הפנים ואופן השימוש בו. בהכללה גסה ניתן לומר שהצלחת האיפור מורכבת מ-30% איכות המוצר ו-70% טכניקת העבודה. לראיה – ההבדל בתוצאת האיפור של אישה המאפרת את עצמה, לבין התוצאה של מאפר שאיפר אותה באותם המוצרים. כיום, ההבדלים בטיב מוצרי האיפור בין חברות איפור מקצועי לבין חברות המשווקות ללקוחה הפרטית, הולך ומצטמצם.

הרבה לקוחות פרטיות אף נוטות לרכוש מוצרים 'מקצועיים'. ההבדל היחסי שנשאר הוא בעיקר הגישה וסוג האריזה: חברות הפונות ללקוחה הפרטית ייצרו בעיקר מוצרים הנוחים לשימוש פרטי, ומתאימים בגודלם להיכנס לתיק האיפור האישי של כל אישה. לעומת זאת, חברות הפונות לתחום המקצועי, ייצרו בעיקר מוצרים באריזות הנוחות לשימוש מאפרים, ומכילות מספר גדול יותר של גוונים לערבוב.

 מכחולי איפור 

מכחולי איפור טובים הם אלו האחראים למראה המלוטש והנכון של האיפור. כל מאפר יאמר שהוא

לא מחליף את המכחולים שלו בעד שום הון שבעולם. לעיתים נשכרים מאפרים לאפר עבור חב´ האיפור השונות ולכן מחויבים לעבוד עם מוצרי אותה חברה. אך לעולם הם יגיעו לאפר עם ערכת המכחולים הפרטית שלהם.

בבחירת מכחולי האיפור חשובה המטרה. לכל מטרה יש מכחול עם מבנה וסוג שיער המותאם לה.

לדוגמה, לאיפור עם צלליות אבקה מומלץ בד"כ להשתמש עם מכחולים משיער סינטטי בעלי צפיפות שיער גבוהה. מבנה מכחול זה מבטיח את היצמדות הצללית כך שלא תתפזר בעת המריחה.

 מייק-אפ 

המייק-אפ משמש כבסיס האיפור. הוא נועד לכסות פגמים ולשוות לפנים מראה אחיד וחלק.

בכדי להגיע למראה טבעי אך בעל כיסוי טוב, חשוב להתאים את המייק-אפ במדויק לגוון וסוג העור. כדי להתאים את המייק-אפ, מומלץ לנסותו ע"י מריחה באזור הפנים ולא על גב היד. ברוב המקרים צבע העור ביד ובפנים שונה. כמו כן, מומלץ לבחון את הגוון בתאורת חוץ ולא רק בתאורת החנות. בד"כ גוון הפנים משתנה בין החורף והקיץ בשל החשיפה לשמש, על כן מומלץ לבחון באם כדאי לשנות גוון מייק-אפ בין העונות השונות.

 קונסילר

קונסילר ומייק-אפ הם למעשה אותו המוצר, אך בקונסילר הפיגמנט דחוס וזאת בכדי לאפשר כיסוי טוב יותר לאזור נקודתי (כגון: פצעון, פיגמנטציה, כתם לידה, כהויות מתחת לעיניים וכו').

לפני קניית קונסילר יש להבין איזה אזור/גוון ברצוננו לכסות. לדוגמה, בהסתרת כהויות בעיניים מומלץ להשתמש בקונסילר כתמתם, בהסתרת אדמומיות פצעונים מומלץ להשתמש בקונסילר ירקרק וכו´.

 פודרה 

תפקידה של הפודרה הוא לקבע את המייק-אפ ולגרום לעור הפנים להיראות מַאט ולא שמנוני. הפודרה מוצעת למכירה בתפזורת (פודרה אבקתית) ובצורה דחוסה (פודרה אבן). הפודרה הדחוסה נועדה בעיקר לתיקוני איפור במשך היום ו/או כבסיס איפור לנשים, שאינן רוצות להשתמש במייק-אפ, ועדיין מעוניינות לשוות לפניהן מראה מַאט ואחיד.


Victoria Andreas/Shutterstock.com

 צלליות וסמקים

צלליות וסמקים נמכרים במספר מרקמים: אבקה, אבן וקרם. ההבדל הבולט בין צלליות חברות איפור מקצועי לשאר החברות הוא נוכחות גדולה יותר של פיגמנט (צבע) במוצרי החברות המקצועיות. העושר בפיגמנט מבטיח 'תמורה' טובה יותר בהנחת הצללית ושימוש חסכוני יותר בחומר. צלליות הקרם לחות יותר ומעניקות מראה פחות יבש לעור, על כן השימוש בהן מומלץ לבעלות עור יבש באזור העיניים. כמו כן, צלליות קרם מומלצות לנשים המתאפרות בחופזה (במכונית לדוגמה), היות והמריחה שלהן יכולה להיעשות באצבע ולא מחייבת עבודה עם מכחולים.

לנשים המעדיפות איפור עם כמה גוונים ומעבי צבע מטושטשים, כדאי להשתמש בצלליות אבן ולטשטש אותן בעזרת מכחול.

 שפתונים

משפחת איפורי השפתיים כוללת שפתונים, גלוסים ועפרונות תוחמי שפתיים. המאפר המקצועי יעדיף שימוש בשפתונים בפלטה, המציעה מספר רב של גוונים לערבוב. לנשים בעלות קמטוטים באזור השפתיים כדאי להימנע משימוש בשפתונים לחים במיוחד וגלוסים.

 השפתונים הלחים נוטים לגלוש לאזורי הקמטים. במקרה זה מומלץ להשתמש בעיפרון שפתיים ולמרוח אותו על כל השפה. העיפרון מכיל פחות לחות ועל כן מקבע את השפתון שמעליו.

 עפרונות ומסקרות

ברכישת מסקרות ועפרונות עיניים, כדאי להקפיד על טיב המוצר. קרבת מוצרים אלו לעין יכולה להיות מסוכנת באם המוצר אינו איכותי. המסקרות נמכרות במגוון סוגים וצבעים (מסקרות מעבות, מאריכות, עמידות במים וכו´). המאפר המקצועי יעדיף להשתמש במסקרה עמידה במים (water proof).

 מסקרה זו עמידה גם בפני דמעות ומתאימה לאיפור כלות ואף לצילומי אופנה, בהם מאפרים דוגמנית השוחה במים. לנשים בעלות עיניים רגישות, האוהבות להתאפר עם עיפרון עיניים, כדאי להשתמש בעיפרון 'קז´אל'. עיפרון זה נטול עופרת ואינו מזיק לעין.

 מוצרי איפור בבית הספר

 כמו כל בתי הספר המכובדים והיוקרתיים בעולם ללימודי איפור, גם אנחנו מלמדים את תלמידינו לעבוד עם מגוון רחב של מוצרי איפור מקצועי, ממיטב חברות האיפור המקצועי בארץ ובעולם. לבית ספרנו סדרת מברשות ומכחולי איפור מקצועיים.

הסדרה היוקרתית נושאת את שם המותג 'ירין שחף'  והיא נמכרת, בנוסף לחנות האיפור בביה"ס, גם בחנויות איפור מקצועי בעולם. מעבר לכך, בית הספר אינו מייצר או משווק מוצרי איפור משלו ואינו מייצג חברת איפור ספציפית. בחנות ביה"ס נמכרים מוצרים של מיטב חברות האיפור המקצועי, כדי לחשוף את התלמידים והבוגרים למגוון מוצרים שונה ולא להגבילם לחברה מסוימת. 
לחנות האונליין

כמה עובדות חשובות על קנייה נכונה של מוצרי איפור וטיפוח: 

תכנון –  הימנעי מקניות אימפולסיביות. תכנני מראש מהו המוצר אותו את רוצה לרכוש ולאיזו מטרה, והימנעי מקניות של צבעים 'עונתיים' וצעקניים מדי. ברוב המקרים מוצרים אלה ישכבו במגירה ללא שימוש.

בדיקה – בדקי כל מוצר בטרם תקני אותו. לשם כך נועדו הטסטרים בכל החנויות. מרחי את המוצר על פנייך, הסתובבי עימו יום שלם ובדקי שהגוון נראה לך בכל תאורה בה ביקרת, שהמרקם נעים לך, שהחומר 'שורד' לאורך זמן ושלא פיתחת בגללו אלרגיות למיניהן.

בדיקה של ליפסטיקים ומסקרות – חשוב שתבקשי לחטא באלכוהול את המוצרים הנ"ל לשמירה על הגיינה.

היפואלרגני – רוב החברות מפרסמות כי מוצריהם היפואלרגניים. משמעות המילה היא שהמוצר אינו מכיל את המרכיבים הידועים כגורמי אלרגיה עיקריים. אין הדבר אומר בהכרח כי לא תתפתח אלרגיה למוצר.

תוקף המוצרים – מוצרים אבקתיים (צללית, פודרה, סומק) נוטים להישמר לאורך שנים רבות. לעומת זאת, מוצרים נוזליים, קרמיים (מייק-אפ, שפתון וכו´) הם בעלי חיי מדף קצרים יותר.

שימי לב : על כל אריזה מצוירת קופסא עם פקק ולידה מצוין זמן התוקף של המוצר במספרים וחודשים לדוגמא :

12M

יציינו 12 חודשים מרגע פתיחת המוצר.

באם לא קיים הדבר, חשוב לשים לב שהמוצר לא שינה את צבעו, מרקמו או ריחו.

 עכשיו, צאי לדרך ותקני…. רק מה שאת חושבת שיהיה לך טוב!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן