רוצה ללמוד את תחום הביוטי? מגיע לך

איפור מקצועי מכל הלב

במסגרת פרויקט ההתנדבות 'ירין שחף למען הקהילה' נשלחים אמני האיפור של ירין שחף להשקיע מזמנם, מרצם וכשרונם על מנת לשמח אנשים מארגונים שונים עמם משתף בית הספר פעולה. ההתנדבות מעלה לעיתים רגשות מעורבים בקרב המאפרים, שכן הם נחשפים לאוכלוסיה רגישה במגוון רחב מאוד של גילאים, מצבים בריאותיים (פיסיים ונפשיים) ולעיתים חוית ההתנדבות מהולה בלקחים חשובים ובשינוי עמוק המתרחש בעקבותיה.

המאפרות רדה גולודניצקי וטלי אביב לקחו חלק ביום של התנדבות במחלקה האונקולוגית של בית החולים תל השומר. במסגרת ההתנדבות הן איפרו חולי סרטן בגילאים שונים, בשלבים שונים של המחלה. ישבנו איתן לשיחה כדי לשמוע מהן על החויה המיוחדת:

– מתי שמעתן לראשונה על פרויקט 'ירין שחף למען הקהילה'?

רדה: הפעם הראשונה ששמעתי על הפרויקט היה במהלך סקר השוק שעשיתי לפני ההרשמה לבית הספר של ירין שחף. הגעתי לפגישת יעוץ עם גילי, שסיפר לי על הפרויקט הנפלא והחשוב הזה. הרגשתי שזה רעיון מעולה, והאמת היא שגם אם ההתנדבות היתה מתבקשת ממני ללא קבלת המלגה בתמורה אליה הייתי מתנדבת. קבלת המלגה היא בונוס נחמד.

– ספרו קצת על יום ההתנדבות, לאן הגעתן ומי המתין לכן?

טלי: ביום ההתנדבות הגעתי אחה"צ לבית החולים תל השומר, מצוידת בערכת האיפור שלי. פגשתי שם בנות נוספות שלמדו איתי בקורס, יחד ארגנו עמדת עבודה ששימשה אותנו לעבודה במסגרת ההתנדבות. היתה תחושה חגיגית ואוירה של חג וראו שכולם מתרגשים לקראת החויה.

– איך הגיבו המטופלים כשראו שהגעתן להתנדב ולאפר אותם?

טלי: התגובות היו מדהימות ומרגשות. היתה אוירה צבעונית ומוסיקה שמחה, כולם היו מחופשים וראו שהילדים מאוד שמחו והתרגשו. אנשים התאספו סביב העמדה שלנו והתפלאו, שמעתי הרבה תגובות בסגנון "וואו! אתן מאפרות מקצועיות? אני רוצה שתאפרי גם אותי!"

– ספרו לנו על חויה חיובית או שלילית שחוויתם במסגרת ההתנדבות.

רדה: חויה חיובית שאני זוכרת בבירור היא כשניגש אלי ילד קטן וביקש שאצייר לו זקן. הבקשה שלו היתה כל כך מפורטת שנדמה היה כאילו הוא עצמו מבין דבר או שניים באיפור: קוים קטנים ודקים, חלקם שחורים ואחרים לבנים, שיראה כאילו הזקן הוא של אדם מבוגר שיש לו מעט שיער שיבה… אחרי שסיימתי לאפר אותו הוא חבש כתר והצהיר שעכשיו הוא מלך אמיתי!

טלי: איפרתי ילדה בת 17, חולה בסרטן שמרותקת לכיסא גלגלים. עבורי, זו היתה חויה מרגשת מאוד. היא נראתה חולה וחיוורת מאוד, ראיתי שהיא מעט מבויישת כשהיא מבקשת ממני לאפר אותה. איפרתי אותה כמו נסיכה, והיא נראתה פתאום מלאת חיים. חבריה התאספו סביבה ואמרו לה שהיא יפהפיה… ראיתי שהחויה נגעה לליבה. היא כל כך שמחה והתרגשה, שהיא ביקשה ממני אם גם היא תוכל לאפר. איפרנו יחד מישהי שהתחפשה לליצן. התרגשתי מאוד מהילדה המדהימה הזו, וברגע הזה הבנתי את עוצמת החויה שאני עוברת.

– האם הייתן ממליצות לתלמידות בבית הספר להצטרף לפרויקט ההתנדבות?

רדה: בוודאי! זו חויה שמקבלים ממנה גמול רב מאוד, בעיני זו זכות להיות מסוגל להעניק מעט מהיכולות שלך למען הקהילה, לא משנה באיזה מקצוע אתה עוסק.

טלי: אני ממליצה בחום להצטרף לפרויקט. אני חושבת שהרווחתי חוויה מדהימה ומספקת במינימום מאמץ. אני חושבת שמעבר לסיפוק האדיר שבנתינה, זו גם התנסות נפלאה. נדרשתי לאפר הרבה ילדים ברצף, מה שלא הייתי רגילה אליו, ציירתי לילדים ציורים על הפנים, מה שעד אותו היום לא ידעתי בכלל שאני יודעת לעשות. השילוב בין האלמנט ההתנדבותי עצמו להתנסות המקצועית שהוא מספק הולידו חוויה מדהימה.

– תנו טיפ לתלמידה העתידה להתנדב במסגרת הפרויקט.

רדה: תתכונני ליום שכולו כיף! כמו ללכת ללונה פארק, מלא חוויות – רק הפעם הכל בחינם!

טלי: הייתי ממליצה לתלמידות שעתידות להתנדב לפתוח את הלב, להגיע עם ראש פתוח והרבה מצב רוח. כדאי מאוד לא לפחד לנסות דברים חדשים ולהיות פתוחים לחוויה ולהתנסות. העבודה בשטח מלמדת אותנו דברים חדשים, אין לזה תחליף. בנוסף, מבחינה מקצועית, הייתי ממליצה להתאים את מוצרי האיפור לאוכלוסיה אותה אתם הולכים לאפר. אין צורך להגיע עם מלוא תיק האיפור.

בכל שנה, עשרות רבות של תלמידות מתנדבות ומשקיעות מזמנן הפנוי במסגרת פרויקט 'ירין שחף למען הקהילה'. בשם כל הארגונים בהם אנו פעילים, אנו שולחים להן תודה מעומק הלב על ההשקעה והמחוייבות האדירה שלהן. ישר כוח!

לקבלת מתנה

1
2

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים

קבל/י עכשיו לאימייל את תוכנית הלימודים​

[add_utm_tag]
דילוג לתוכן